י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"גרימת מוות ברשלנות"

אסון מירון: 'קציני המבצעים' של החסידות נחקרו

בפעם הראשונה מאז האסון במירון - בכירים בחסידות תולדות אהרון, שבמתחמה אירע האסון, נחקרו במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. כך פורסם לראשונה הערב ב'כאן 11'

אסון מירון: 'קציני המבצעים' של החסידות נחקרו
חסידים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שני חסידי תולדות אהרון נחקרו ביחידת להב 433 של המשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות של ההורגים באסון בליל ל"ג בעומר במירון. כך דווח הערב (שני) ב'כאן 11'. השניים שנחשבים ל'קציני המבצעים' של החסידות, נחקרו במשך שעות ארוכות אמש והיום.

כזכור, לפני כחודש נחקרו גם שניים מבכירי 'המרכז למקומות הקדושים' הממונים על הילולת הרשב"י ומהנדסים שהיו קשורים לאירוע. בתום חקירתם הם שוחררו בתנאים מגבילים.

אתמול כזכור, אישרה הממשלה החדשה להקים וועדת חקירה שתחקור את האסון. "כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט. "45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא".

נזכיר כי בתום מספר התייעצויות לגבי חקירת האסון במירון, שבו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150, החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על מתווה שבמסגרתו יפעלו שני צוותי החקירה – זה של משטרת ישראל וזה של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה לחקירת האסון.

מטעמו של מנדלבליט נמסר כי צוותי החקירה יעבדו באופן משותף ומתואם לצורך חקירת האירוע, "תוך הקפדה על גדרות וסייגים לעבודה המשתפת, במספר היבטים, על מנת לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף, ויכולתו להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית".

אסון מירון תשפ"א חסידות תולדות אהרן גרימת מוות ברשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד