ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
נכנעו לאיומים

פילדלפיה: בוטלה השתתפות משאית אוכל ישראלית בפסטיבל

מארגני פסטיבל אוכל בפילדלפיה, נמצאים תחת ביקורת כי נכנעו לאנטישמיות, וביטלו את השתתפותם של הישראלים | לטענת המארגנים הדבר יביא ל"סיכון בטיחותי"

פילדלפיה: בוטלה השתתפות משאית אוכל ישראלית בפסטיבל
משאית האוכל צילום: מתוך פייסבוק

בימים האחרונים נמצא פסטיבל אוכל בפילדלפיה תחת ביקורת בגין ביטול השתתפות 'משאית אוכל ישראלית' מ"טעמי בטיחות", המארגנים טענו כי בעלי העסקים הקטנים חוששים שנוכחות המשאית הישראלית תגרום להפגנות אלימות.

האירוע שנקרא A Taste of Home בעיר פילדלפיה שבארה"ב, שאורגן על ידי קבוצת המזון המקומית Eat up the Borders, דחה את משאית המזון שנקראת "מושבה פילדלפיה" בבעלות ישראלים.

ביטול השתתפות משאית "מושבה פילדלפיה" עורר תגובות חריפות, כאשר התומכים התעקשו שאפשר היה לשכור מאבטחים כדי להגן על כל דת או לאום שיקבלו איומים. בסופו של דבר זה הביא לביטול האירוע כולו, אך המארגנים לא התנצלו, והם חטפו חזק ברשתות החברתיות.

מתוך הפייסבוק של העסק 'מושבה פילדלפיה'.

בהצהרה נכתב: "המשימה שלנו היא לקדם כמה שיותר עסקים קטנים ונלהבים באזורי פילדלפיה, אנו רוצים לספק פלטפורמה בה נוכל להתכנס סביב שולחן אחד כדי לשתף מידע על היסטוריה, תרבות, שפות, והכי חשוב, אוכל".

עוד נאמר, כי "כדי לשרת בצורה הטובה ביותר את האורחים שלנו, החלטנו להסיר את אחד המשתתפים שלנו, החלטה זו באה לאחר הקשבה לקהילה אותה אנו רוצים לאהוב ולשרת".

"אנחנו כן רוצים לתת לעסקים מכל הלאומים במה להציג את כישרונותיהם ולספק חוויה מדהימה לכל, אנו נמשיך לשאוף לספק הזדמנות ללמוד אחד מהשני על אוכל נחמד".

אך גולשים רבים לא קיבלו את ההסברים, "משאית מזון ישראלית גורשה מאירוע בגלל איומי אלימות" כתב אחד מהם.

השף ניר שיינפלד אמר ל'דיילי מייל', "ברור שזה היה מאכזב מאוד, אני חושב שהם פחדו באמת ממה שהמפגינים התוקפניים האלה עשויים לעשות". שיינפלד אמר כי המארגנים המשותפים קיבלו תגובות שנאה בעמודי המדיה החברתית שלהם".

רבים מהגולשים, כולל בעלי ה"מושבה פילדלפיה" אמרו כי המארגנים נכנעו לאיומים אנטישמיים. "אנחנו באמת מקווים שבעתיד לא תיכנעו לרטוריקה כל כך אנטישמית ומפלגת" כתב שיינפלד באינסטגרם.

לטענת המארגנים הם רצו שגם משאית שתייצג פלסטינים תגיע, ואז יהיה ייצוג הולם לכולם, אך לבסוף זה לא קרה, והם נאלצו לבטל את הישראלים.

פסטיבל משאית פילדפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד