י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המערכה נתקלת בקשיים: הגרי"ש אלישיב סירב לחתום על 'קול קורא' נגד ה'זמרים הסוררים'

'אחרי החגים' הגיע, והרב אמנון יצחק מחדש את מאבקו בזמרים החסידיים: בימים האחרונים הוא מסתובב בבתי גדולי ישראל כדי להחתימם על 'קול קורא' נגד הזמרים שאינם מתייחסים למאבקו • אלא שהמערכה נתקלת בקשיים: הגרי"ש אלישיב סירב לחתום על ה'קול קורא' • בנאום שנשא הערב הבטיח: ה'קול קורא' בדרך • כל הפרטים

הגראי"ל בפגישה עם הרב אמנון יצחק
הגראי"ל בפגישה עם הרב אמנון יצחק



על רקע המלחמה נגד המוסיקה החסידית והתעשייה סביבה, הגיע הערב (ב') הרב אמנון יצחק אל ביתו של הגרי"ש אלישיב, כדי לנסות להחתימו על מסמך בו נאמר כי אין להשתתף או לתמוך באירועים או בהופעות ואין לרכוש אלבומים או דיסקים של אמנים אשר אינם פועלים, לטענתו, על פי רוח הטהרה והקודש.

הרב אלישיב האזין לדברי הרב אמנון ברוב קשב, אך החליט בסופו של דבר שלא להכניס את ידו לתוך המאבק, ולא חתם על המסמך שהוצג בפניו. מקורבי ביתו מספרים, כי לטענת הגרי"ש ישנם דברים חשובים יותר שעם ישראל צריך לעמוד בפניהם, ולפני שמטפלים בעניינים כאלו, יש לטפל בעניינים בוערים יותר.

עוד בנושא:
המאבק בזמרים החסידיים: הגראי"ל חייך • וידאו

בתוך כך, כזכור, הגיע הרב אמנון לפני מספר שבועות אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן בבני-ברק, ושוחח עימו על המאבק שהוא מנהל בתקופה האחרונה נגד הזמרים. גם בפגישה זכה הרב אמנון לשמוע תשובה דומה. כך, לדוגמא, השיב הגראי"ל לאחת מטענותיו של הרב אמנון: "ומה עם האינטרנט"?.

אולם מנגד טען הרב אמנון יצחק בהרצאתו הערב בירושלים, כי בקרוב ייצא כרוז ענק, עליו יהיו חתומים כל גדולי ישראל נגד ערבי השירה ו'הזמרים הסוררים'.

מה המניע?

מלחמתו של הרב אמנון יצחק בתעשיית המוסיקה החסידית ובהופעות עדיין בעיצומה. אם לא הספקתם בשבועות האחרונים להתעדכן על המלחמה הניטשת באולמות האירועים, או ליתר דיוק, לא הייתם בארץ בחודשים האחרונים - הנה תקציר המערכה:

לפני מספר חודשים החל הרב אמנון יצחק במאבק נגד הזמרים החסידיים, ערבי השירה וכל מה שקשור למוסיקה החסידית או החסידית-מזרחית. לטענת הרב, המלחמה נגדם היא בתמיכת גדולי ישראל ובהיצמדות לפסקי הלכה.

המלחמה שהחלה, עלתה שלב אחר שלב. בתחילה דיבר הרב בהרצאותיו נגד המוסיקה ואנשיה בכללות. לאחר מספר הרצאות החל להזכיר שמות של הזמרים, מפיקים, נגנים, שדרני רדיו וכתבי אינטרנט.

לטענת רבים בתעשיית המוסיקה החסידית, לרב אמנון יש מניעים אישיים במאבק שהוא מנהל. "אין ספק שאם יש משהו לתקן בעולם המוסיקה יש דרכים לעשות זאת, ואם כך הדברים מתנהלים כנראה שיש דברים מתחת לשולחן", אומר זמר ידוע.

אמנים רבים ציינו, כי בתקופה האחרונה בוטלו אירועים וחתונות של בחורי ישיבות, וזאת על רקע הרצאותיו של הרב נגדם ספציפית ונגד המוסיקה בכלל.

אבל כנראה שבשביל להילחם בדבר שהוא "לא כשר", מותר להשתמש באמצעי "כשר": ארגון 'שופר', השייך לרב אמנון יצחק, מעדכן מידי יום את אתר האינטרנט שהוא מפעיל בכתבות שונות, בהן מציגים עורכי האתר קטעי וידיאו ואודיו, את הזמרים והתעשייה בעין רעה ומעוותת מהמציאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד