י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשיבה טובה

בד"ה: השופט הדתי שעמד בראש הוועדה להסדרת גיוס בני הישיבות

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו ‏הלילה שופט בית המשפט העליון, צבי טל, שעמד בראש "ועדת טל" להסדר דחיית שירות לבחורי ישיבה

בד"ה: השופט הדתי שעמד בראש הוועדה להסדרת גיוס בני הישיבות
צבי טל צילום: Miriam Alster/FLASH90

שופט בית המשפט העליון בדימוס, צבי טל, נפטר הלילה בשיבה טובה כשהוא בן 94. טל, שכיהן גם כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים, היה ידוע כמי שעמד בראש 'ועדת טל' שעסקה בהסדר דחיית השירות הצבאי לבחורי ישיבות.

בעקבות המלצות הוועדה, חוקקה הכנסת את 'חוק טל'. אולם, בשנת 2012 פסל בג"ץ את החוק בטענה כי הוא אינו חוקתי וכי הוא פוגע בזכות לשוויון. לפי חוק טל, בגיל 22 יכל כל תלמיד ישיבה להחליט על המשך דרכו. עד לגיל זה, החוק אפשר לתלמידי הישיבות להמשיך בלימודם.

טל עלה לארץ יחד עם הוריו כשהיה בן שמונה בלבד. הוא למד במחזור הראשון של ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה ובהמשך שירת ב'הגנה' ובצה"ל. בשנת 1953 סיים את לימודיו באוניברסיטה העברית והחל לעבוד כעורך דין. ב-1978 מונה לשופט בית המשפט המחוזי.

בהודעת הרשות השופטת נכתב כי "נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, שופטי ועובדי מערכת בתי המשפט משתתפים באבל המשפחה".

ההלוויה תצא היום בשעה 18:00 מבית ההספד קהילת ירושלים בגבעת שאול. משפחתו תשב שבעה ברח' ברויאר 1 בשכונת בית וגן בירושלים.

ח״כ משה ארבל הספיד את טל וכתב כי הוא זכה להרבות תורה בישראל. "כואב הבוקר את לכתו בשיבה טובה של כבוד השופט ר' צבי אלימלך טל ז"ל", כתב ארבל. לדבריו, "השופט טל ז"ל היווה דוגמה ומופת לאהבת התורה. זכה להרבות תורה בישראל עם פעולותיו הרבות המקדשות את מעלתם של מעתיקי השמועה, לומדי התורה בטהרתה. יהי זכרו ברוך".

שר המשפטים גדעון סער אמר: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של שופט בית-המשפט העליון בדימוס צבי טל. עלה לארץ מפולין וזכה לשרת בהגנה ובצה"ל. שכל את בנו, משה, במלחמת יום הכיפורים. ישב בדין במשפטים החשובים ביותר ונותר תמיד עניו ובעל מצפן יהודי, ציוני ומשפטי. תנחומי למשפחתו".

ועדת טל גיוס בני הישיבות גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד