ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מחייב נקיטת צעדים מידיים"

דאגה מהתפרצות מחודשת: ראש הממשלה יגיע לנתב"ג ב-18:30

אחרי שהתרגלנו לחיים נטולי מסכות ומחשבות על קורונה, המציאות טופחת על פנינו בדמות עלייה מדאיגה בתחלואה בעיקר של הנגיף ההודי המכונה 'דלתא' המדבק יותר מהנגיף המקורי וכן מהזן הבריטי. מומחים ממליצים לחזור למסכות | ראה"מ בנט יגיע לנתב"ג וימסור הצהרה

דאגה מהתפרצות מחודשת: ראש הממשלה יגיע לנתב"ג ב-18:30
בנט בעיצומו של הגל השלישי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נדמה כי ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה בישראל היא עובדה מוגמרת. ההתפרצות החדשה מגיעה מהזן ההודי של הקורונה המכונה 'דלתא' והוא יובא לישראל ברשלנות דרך נתב"ג.

אמש (שני) דווח על 125 נדבקים חדשים בנגיף, וזהו הנתון הגבוה ביותר זה חודשיים. עוד מדווחים במשרד הבריאות כי רוב הנדבקים אינם מחוסנים. עוד עולה מהנתונים כי מתוך 125 המאומתים החדשים אמש, 74 הם ילדים. 

מכיוון שרוב המאומתים ילדים ונוער שלא התחסנו, גם שיעור התחלואה הקשה ביחס לשיעור הנדבקים נמוך. לפי משרד הבריאות, היום מאושפזים בכל בתי החולים בישראל 25 חולי קורונה במצב קשה. 19 מתוכם במצב קריטי, 18 מונשמים.

אמש בוצעו 49,044 בדיקות קורונה שמתוכם כאמור נמצאו 125 חיוביים. שיעור החיוביים עומד על 0.3%, ומקדם ההדבקה נמצא בעלייה ועומד כיום על 2.02. בכדי להרגיע את הציבור יודגש, שרבים מהמאומתים הם כאלה ששבו מחו"ל ולכן לא מדובר עדיין בהתפרצות בתוך הקהילה.

מי שעומדת כעת במרכז התפרצות הנגיף היא בנימינה והיא העיר היחידה בישראל שהפכה לצהובה ע"פ מודל הרמזור. בעיר יש 90 מאומתים, ו-988 שוהים בבידוד.

בעקבות העלייה המדאיגה בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט יגיע לנתב"ג בשעה 18:30 למסור הצהרה, הוא צפוי לומר כי המחדל העכשווי הוא תוצאה ישירה של הממשלה הקודמת.

שר הבריאות ניצן הורוביץ קיים היום סיור ראשון בתפקידו במרכז לבריאות הנפש אברבנאל והתייחס לעלייה בתחלואה: "נוודא שהפרצה שנוצרה בנתב"ג בתקופת הממשלה הקודמת תיסגר" וציין כי בינתיים "האכיפה המתוכננת עדיין לא יצאה במלואה אל הפועל".

בN12 מודגש הבוקר כי חלק מהמומחים טוענים שהמצב מצריך נקיטת צעדים: "לדעתי צריך להוציא המלצה לעטיית מסיכות באירועים המוניים בחללים סגורים ובייחוד במקומות בהם ישנן אוכלוסיות לא מחוסנות כמו ילדים ומתבגרים. כמו כן צריך לחזור ולהדגיש לציבור את הצורך שלא להגיע לעבודה או ללימודים במקרה שסובלים מתסמינים. לחזור ולאוורר חללים סגורים ולעשות מאמץ מיוחד להשלמת החיסונים בכל קבוצות הגיל שמותר לחסן בהם באזורים בהן נרשמו התפרצויות".

קורונה נפתלי בנט נתב"ג ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד