כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"איפה ועדת הפנים שהבטיחו לך"

רע"מ מתפוררת? הח"כים מורדים ועבאס מושפל

מפלגת רע"מ שהינה הצלע הצולעת בממשלת הכלאים, מתחילה אולי להתפורר ולפורר בעקבותיה את הממשלה. לפי דיווח הערב עבאס נשאר לבדו באשר לחוק איחוד המשפחות לאחר ששלושת הח"כים שלו מציגים חזית אחידה נגד. לצד זאת עבאס סופג השפלות ועקיצות בבניין | שקד נחושה להעלות את החוק בכל מחיר

רע"מ מתפוררת? הח"כים מורדים ועבאס מושפל
מנסור עבאס במליאה צילום: דוברות המליאה

הלחץ בקואליציה לקראת העלאת חוק איחוד משפחות נותן את אותותיו. סיעת רע"מ המוסלמית, חזרה בה מהסכמה עקרונית שהושגה אתמול (שני) בפגישה שהתקיימה בין מנסור עבאס, נפתלי בנט, איילת שקד ונציגים נוספים בקואליציה.

פרשן ומגיש 'רדיו נאס' מוחמד מג'אדלה דיווח הערב ב'חדשות 12' כי המשבר בתוך רע"מ התפתח בשעות האחרונות. ח"כ ווליד טאהא הוביל את המרד וגייס את ח"כ מאזן גנאים ואת ח"כ סעיד אלחרומי. בכך הם הצליחו להשאיר את מנסור עבאס בעמדת יחיד.

בנוסף לכך מדווח מג'אדלה כי חבר הכנסת אחמד טיבי התגרה היום במנסור עבאס וצחק עליו: "איפה ועדת הפנים שהבטיחו לך? עד לרגע זה היא לא הוקמה. לפי מה שאני שומע גם רוצים לקחת ממך את הסמכויות".

יצוין כי אמש (שני) במהלך הפיליבסטר שביצעה האופוזיציה עד 4 לפנות בוקר, עקצו חברי הכנסת מהליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות את מנסור עבאס, שניהל חלק מהישיבה כסגן יו"ר הכנסת וכינו אותו בנאומיהם "ראש הממשלה מנסור עבאס". 

לצד זאת, על פי הדיווח ב'כאן 11', הסיכום פוצץ לאחר שנציגי המשפחות הערביות שסובלות מהחוק צלצלו לכל לשכות הח"כים של רע"מ והבהירו להם כי הפשרה אינה מתקבלת עליהם וכן בעקבות ביקורת ציבורית בחברה הערבית.

לפי גורמים ברע"מ, ח"כ ווליד טאהא העביר מסר שהוא מתנגד לכל פשרה מחשש שיוצג ברחוב הערבי כמי שמוותר על האינטרס הפלשתיני. בעקבות התנגדותו של טאהא, והשפעתו עם מועצת א-שורא מסתמן שהסיעה כולה תיאלץ להתנגד לחוק. "מצידי שהקואליציה תתפרק" אמר טאהא בשיחות סגורות. כך דיווחה דפנה ליאל ב'חדשות 12'.

‏בעקבות הסערה על חוק איחוד משפחות, מנסור עבאס הגיב ללחץ מצד ראשי הקואליציה ואמר: "תנו לנו זמן להסתגל למשמעת הקואליציונית, זאת הפעם הראשונה שמפלגה ערבית במעמד הזה".

עם זאת, מיכאל שמש דיווח ב'כאן 11' כי ‏שרת הפנים איילת שקד מתחילה לאבד סבלנות - ומציבה אולטימטום: "אם עד שבוע הבא לא יושגו הסכמות בנוגע לחוק האזרחות אעלה אותו להצבעה גם בלעדיהן, לא יהיו שינויים בחוק".

מפלגת רע"מ מנסור עבאס ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד