י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"התקבלה ללא התייעצות"

חשש בקהילות היהודיות בבלגיה: הממשלה תסיר את האבטחה

חשש בקהילה היהודית בבלגיה בעקבות החלטת הממשלה להסיר את הגנת הצבא במוסדות יהודיים ב -1 בספטמבר למרות האיום המתמשך נגד יהודים. "ההחלטה התקבלה ללא התייעצות עם קהילות יהודיות ומבלי שהוצעה חלופה מתאימה"

חשש בקהילות היהודיות בבלגיה: הממשלה תסיר את האבטחה
חיילים בלגים בבלגיה צילום: פלאש 90

ממשלת בלגיה תסיר את הגנת הצבא במוסדות יהודיים ב -1 בספטמבר למרות האיום המתמשך נגד יהודים. ראשי הקהילות היהודיות מתנגדים להחלטה, ואומרים שזה 'לא הגיוני לחלוטין' והוסיפו כי "בהעדר מתן הסדרי ביטחון חלופיים, זה משאיר את היהודים עם חוסר הגנה מפני מפגעים".

הדבר מהווה איום רב, ובשל כך הפורום היהודי באנטוורפן וחבר הפרלמנט הבלגי, מיכאל פרייליך, פנו לממשלת בלגיה על הכוונה להסיר את ההגנה של הצבא ממבנים ומוסדות יהודיים. לטענתם "ההחלטה התקבלה ללא התייעצות עם קהילות יהודיות ומבלי שהוצעה חלופה מתאימה".

נוכחות הצבא בבניינים יהודיים הייתה במקום מאז פיגועי הטרור בבריסל והפיגוע במוזיאון היהודי במאי 2014.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך אומר ל"בחדרי חרדים", כי הוא פנה לממשלה שתוודא שיש הגנה על המוסדות היהודיים אחרי עזיבת הצבא, כמו חברות אבטחה פרטיות במימון המדינה. חבר הפרלמנט אומר כי הצעתו תובא להצבעה בשבוע הבא, אך הסיכוי כי היא תאושר - קטנה.

כמו כן חבר הפרלמנט ביקש תקציב של שלושה מיליוני יורו להגנה על הקהילות היהודיות, לתשלום חברות אבטחה, ולקניית ציוד כמו מצלמות, אך כרגע הבקשה לא אושרה. פרייליך אומר "כשזה מגיע להגנה על התושבים, אני אעשה הכול, אסור שזה יהיה ענין פוליטי, ואני אעשה הכול כדי שכולם בפרלמנט יתמכו בהצעה שלי, אחרת זה יהיה מאד עצוב שמכניסים פוליטיקה בדברים חשובים אלה, זה דברים של מלחמה בטרור".

על רקע ההחלטה השנויה במחלוקת, פנה הבוקר יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין במכתב בהול לשרת הפנים של בלגיה, אנליס ורלינדן, (Annelies verlinden ) בבקשה שתבחן מחדש את ההחלטה התמוהה: "דווקא כאשר האיומים על רקע אנטישמי נמצאים בשיאם וההתנכלויות ליהודים הופכות להתמודדות יומיומית לצערנו".

הרב מרגולין הדגיש כי: "ממשלת בלגיה השקיעה ומשקיעה עדיין מאמצים רבים באבטחת השכונות והמוסדות היהודיים ואנו מוקירים תודה על כך. אלא שלמרות מאמצים אלו, בשנת הקורונה, ובמיוחד לנוכח האירועים הביטחוניים בין ישראל לחמאס בחודש שעבר, אנו עדים להתגברות משמעותית של האיומים והתקיפות ממש כנגד יהודים בבלגיה, כמו גם ברחבי אירופה. אנחנו לא מבינים את ההחלטה לא את העיתוי ומודאגים במיוחד שמא התקדים הבלגי ייתן לגיטימציה גם לממשלות אחרות ביבשת להסיר את האבטחה הממלכתית מהקהילות היהודיות בתחומן. קראתי לשר הפנים הבלגית לשקול מחדש את ההחלטה, שכן בתקופה הזאת מדובר בדיני נפשות ממש", ציין הרב מרגולין.

בלגיה אבטחה אנטוורפן מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד