כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בנאום פוליטי ראשון

בנט מספר על החפיפה עם נתניהו • "הממשלה תחזיק 4 שנים"

לאחר חודשים של אי ודאות פוליטי ואי ודאות מפלגתית, הערב קיימו חברי 'ימינה' כנס פוליטי ראשון מאז סיום מערכת הבחירות - ובו סיפר ראש הממשלה על החפיפה עם יו"ר האופוזיציה: "היא הייתה קצרה; הרגשתי נטל ושליחות" | הצהיר על פתיחת מפקד והבטיח שהממשלה תשלים ימיה

בנט מספר על החפיפה עם נתניהו • "הממשלה תחזיק 4 שנים"
ממשלת בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שהפרו את כל הבטחות הבחירות, התכנסו הערב (רביעי) חברי הכנסת של 'ימינה' לכנס פוליטי ראשון של המפלגה מאז מערכת הבחירות האחרונה.

ראש הממשלה ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט הגיע גם הוא לכנס של מפלגתו, והתייחס בין היתר לחפיפה שלו עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לאחר שהושבע לתפקיד ראש הממשלה.

"למחרת ההשבעה הגעתי לחפיפה", סיפר בנט לפעיליו. "היא היתה קצרה אבל העשור האחרון חפף אותנו היטב. כשיו"ר האופוזיציה נתניהו יצא מהחדר נשארתי לבד בחדר והתיישבתי על כיסא ראש הממשלה".

הוא אמר: "לא הרגשתי גאווה ולא כבוד אלא עומס כבד מאוד. נטל, חובה ושליחות. 'הממשלה הזו תחזיק ארבע שנים שלמות והיא ממשלה של כל עם ישראל. אין ישראל הראשונה והשנייה והשלישית - יש ישראל אחת".

"איש שמאל הוא לא אויב. אנחנו נאבקים ועובדים אבל מהצד זורקים עלינו ביקורות וקללות. הם יצעקו - אנחנו נעשה", זאת בהתייחס לביקורת מצד תומכי נתניהו ואנשי ימין.

לאחר מכן התייחס לעתיד הפוליטי של המפלגה ואמר: "אנחנו הולכים לפתוח מפקד, שיהיה פתוח לכל אזרחי מדינת ישראל להתפקד. ימינה הולכת להיות מפלגת השלטון הכי גדולה במדינת ישראל".

"ישראל חוזרת לעבוד. אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו, על מה שאנחנו מאמינים. אנחנו לא מוותרים במילימטר על האידיאולוגיה שלנו", הוסיף.

ראש הממשלה נפתלי בנט פרגן לחברי סיעתו ואמר "איילת שקד פורחת במשרד הפנים, כולם רואים שהיא הולכת לעשות מהפכות. הייתה בעיה לאלף אנשים, דבר קטן לשנות עבורם במשרד הפנים, השרה מרב כהן התקשרה במשך שנה לאריה דרעי והוא לא רצה לענות לה לטלפון בכלל, השבוע מרב כהן התקשרה לאיילת שקד ותוך 5 דקות הבעיה סודרה".

על ח"כ אביר קארה אמר ראש הממשלה: "אין קיר שהוא לא יכול לשבור". כן שיבח את הח"כ שעצר את נשימתנו ערב הקמת הממשלה ואמר: "אני גאה בניר אורבך שהתלבט והתחבט והחליט בסוף לתמוך".

איילת שקד נשאה גם היא דברים בכנס הפעילים ואמרה: "המהלך של הקמת הממשלה לא היה קל עבורנו, אבל היום אנחנו יודעים שאם לא היינו עושים את זה אז כנראה שעכשיו היינו בחוגי בית עסוקים בקמפיין".

אחריה עלה גם ח"כ אביר קארה שאמר לפעילים: "הקמנו ממשלת ימין". ח"כ ניר אורבך עלה אחריו וסתר אותו: "אני אומר בוודאות שלא היה סיכוי לממשלת ימין".

שר הדתות מתן כהנא אמר בכנס: "לא באתי להלחם באף אחד. אני מכבד ואוהב את אחינו החרדים. אך לא אוכל לשתוק אם הפוליטיקים שלהם יבזו את קידוש השם ויראת השמים שלנו. אני מאוד שמח להיות השר לשירותי דת. כי לצערי המתח בין דת למדינה מייצר את הקיטוב הכי עמוק בחברה הישראלית".

נפתלי בנט מפלגת ימינה איילת שקד אביר קארה ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד