י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יש גבול שאסור לחצות"

הלחץ הציבורי פעל: המוזיאון יסיר את המיצג המזעזע

בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' נגד המיצג המזעזע שנערך במוזיאון עין חרוד, בו ה'אמן' גרגורי אבו, שרף את שם ה' המפורש לעיני בנות דתיות קטנות - החליטה הנהלת ה"משכן לאומנויות" להסיר את המיצג מהתערוכה

הלחץ הציבורי פעל: המוזיאון יסיר את המיצג המזעזע
שריפת שם ה' על ידי האמן במשכן לאומנויות צילום: Institut français d'Israël‎ ‏מתוך הפייסבוק של

בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' נגד המיצג המזעזע שנערך במוזיאון עין חרוד, בו ה'אמן' גרגורי אבו שרף את שם ה' המפורש לעיני בנות דתיות קטנות - החליטה אתמול (רביעי) הנהלת ה"משכן לאומנויות" להסיר את המיצג מהתערוכה.

בין הארגונים שהתכוונו למחות על המעשה, הוא ארגון להב"ה. מנהלת המוזיאון פנתה ליו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ורשמה: "מעדכנת שהחלטנו להסיר את הסרטון המדובר מהתערוכה בעקבות השיחה שלנו".

בנצי גופשטיין יו"ר להב"ה מסר בתגובה: "אסור לשתוק על חילול ה', בעקבות החשיפה התחלנו יחד עם עוד גורמים נוספים לארגן מחאה גדולה מול המוזיאון".

לדבריו, "בתחילה, מנהלת המוזיאון אורית לב שגב התקשרה אלי וניסתה להצדיק את האומנות. אמרתי לה: 'בדבר כזה אין שום הבנה ושום הצדקה. יש גבול שאסור לחצות אותו, כל יהודי שרואה את המיצג המזוויע חייב לקרוע את בגדיו ולמחות. ושעליהם להוריד מיד את המיצג ולהתנצל. בעקבות השיחה הם הורידו את המיצג המזעזע".

גופשטיין הוסיף: "גם לחופש האומנות חייב להיות גבול. אסור היה שדבר כזה יקרה והדבר חמור שבעתים במדינה יהודית".

בעקבות הסרת היצירה הפוגענית ממשכן עין חרוד, שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך את הנהלת המשכן לאמנויות שהבינו את חשיבות הסרת המיצג והורידו אותו. חופש האמנויות הינו חשוב ביותר יחד עם זה אין ספק שיש כאן פגיעה חמורה ברגשות דת של מיליונים. מודה ועוזב ירוחם".

כזכור השבוע דווח ב'בחדרי חרדים' על חילול שם שמיים שהתרחש כאשר האומן גרגורי אבו, שרף שלט שעליו היו חרוטות האותיות של שם ה', במהלך "מיצג אומנותי" לילדי גן דתי מגדעונה.

האמן הציג את "אומנות שריפת שם אלוקי ישראל" רח"ל, בפני בנות בגילאי 4-5 שיצאו לטיול בליווי הגננת. במסגרת הטיול נכנסו למתחם בקיבוץ עין חרוד שבמועצה האזורית גלבוע, אשר מכונה "משכן לאמנויות".

המקרה המחריד התרחש כבר ביום שני בשבוע שחלף. רועי מנשה, הורה לשתי בנות שנחשפו למראה המזעזע, שלח מיידית מכתב חריף להנהלת ה"משכן". אך תשובה התקבלה רק השבוע. למרבה התדהמה, ההנהלה לא ראתה שום בעיה במעשה החמור.

 

מיצג אומנות חילול ה'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד