י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פורסים כוחות

חברון: פעיל מתנגד לרשות הפלסטינית מת במהלך ניסיון מעצר

אחד הפעילים הבולטים הנמנה עם מתנגדיהם החריפים של ראש הרשות אבו מאזן ובכירי הרשות, מת במהלך ניסיון מעצר שלו ע"י מנגנוני הרשות. ברשות הפלסטינית מתגוננים וטוענים כי הוא מת עקב הידרדרות רפואית שחלה בו עם המעצר | החמאס מגנה, והרשות פורסת כוחות מחשש להתקוממות

חברון: פעיל מתנגד לרשות הפלסטינית מת במהלך ניסיון מעצר
ניזאר בנאת צילום: רשתות חברתיות פלסטיניות

בחברון מת אמש (רביעי) ניזאר בנאת, אחד הפעילים הבולטים הנמנה עם מתנגדיהם החריפים של ראש הרשות אבו מאזן ובכירי הרשות, במהלך ניסיון מעצר שלו של מנגנוני הרשות. ברשות הפלסטינית מתגוננים וטוענים כי הוא מת עקב הידרדרות רפואית שחלה בו עם המעצר, כך על פי הדיווח של גל ברגר איש חדשות 'כאן 11'.

בניגוד לנטען על ידי הרשות טוענים בני משפחתו בכלי תקשורת פלסטיניים כי הוא הוכה בידי הכוח הפלסטיני שבא לעצור אותו, וכי יצא מהבית כשהוא בחיים וצורח. במשפחה טוענים כי "הוצא להורג" כלשונם.

עוד דיווח ברגר כי בחודש מאי האחרון, ולאחר שזומן למשרד התובע הכללי ברמאללה, טען בנאת כי הגיעו לביתו בדורא שבאזור חברון גורמים ממנגנוני הביטחון שביצעו ירי רב, שברו את הדלת וירו רימוני הלם כשהם יודעים שיש לי בבית תינוקת. "אני אגיע אל התובע הכללי, אין לי בעיה, אבל ההתנהלות הזאת לא תעבוד עליי", אמר אז בנאת.

בכיר חמאס, סאמי אבו-זוהרי, הגיב למוות של בנאת ואמר: "הפשע של חיסול בנאת משקף את המדיניות 'העקובה מדם' של הרשות הפלסטינית ש'סוגרת חשבונות'".

עוד דווח כי מקורות פלסטינים דווחו כי הרשות הפלסטינית פורסת את אנשי מנגנוני הביטחון בחברון, מחשש להפרות סדר בעקבות מותו של הפעיל בעת המעצר. המקורות מסרו לברגר כי הועלתה כוננות אף שעל פי חלק מההערכות הביקורת תצטמצם לרשות החברתיות ולגינויים, ולא תתורגם למעשים בשטח.

הרשות הפלסטינית חמאס חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד