כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סיקור ענק מהשבוע שחלף

לייבל'ה: השר ממשלת השינוי שנעדר מבר המצווה

לייבל'ה חזר ממקסיקו ונכנס לבידוד ארוך בגלל חוקי הקורונה הנוקשים. מהבידוד הוא מגיש את כל הנייעס של השבוע, מה שהתרחש אחורי הקלעים ולפניהם | בר המצווה המלכותית לבן הרב אריה קנייבסקי; החתונה לבן שר העסקנים - מי השר ממשלת השינוי שנעדר; והטלית יוצאת הדופן של כוכב הזמר החסידי | מהדורה נרחבת במיוחד

לייבל'ה: השר ממשלת השינוי שנעדר מבר המצווה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לא פשוט בכלל לטוס מישראל למקסיקו. לייבל'ה, שכרטסת הטיסות שלו לא משו בגלל הקורונה, שמע שיש אירוע ענק במקסיקו - קם ונסע.

אממה, לייבל'ה שמע אחרי שטס, כי בעיתון 'המודיע' דווח שמקסיקו היא מדינה אדומה על כל המשתמע מכך. לייבל'ה לא ידע את נפשו מרוב צער: גם לטוס מרחק עצום וגם להיות בבידוד - לא ייתכן.  

לייבל'ה חשב וחשב ולבסוף החליט להגיע לארץ ממקסיקו ולהכנס ישר לבידוד ארוך, לאחר שהצהיר על כך בטופס הכניסה לארץ - שמה לעשות לאחר הקמת משמלת השינוי יחד עם העלייה בחולי הקורונה צריכים למלא אותו שוב למגינת כל לב.

לייבל'ה לא ימשיך להתל בקוראים הנכבדים והוא יספר כי מטרת הנסיעה הייתה אירוע ענק להנחת אבן פינה לעיר התורה במרכז אמריקה הלטינית, להקמת עיר התורה שתכונה 'לייקווד של דרום אמריקה'.

באירוע עצמו הגיעו אלפים רבים מהקהילה היהודית במקסיקו, לצד כמה אורחים מישראל.

בתפילת שחרית הראשונה בבית המלון במקסיקו סיטי, ראה לייבל'ה את הזמר יעקב שוואקי מגיע ומניח את התפילין כמנהג הספרדים בישיבה.

לאחר מכן ראה לייבל'ה ששוואקי כל כך אוהב את עצמו, שהוא גם תפר על הטלית עצמה את השם שלו, כנראה כדי שלא יתבלבל כשהוא מוריד, עם הטלית של מרדכי בן דוד.

גם בן דוד עצמו הגיע למקום וכינס מסביבו את מוטי שטיינמץ, לצד אמרגן עולם המוזיקה שלום וגשל שחי מטיסה לטיסה.

לייבל'ה גם ראה בתפילת שחרית את אפרים קמיסר איש התיירות היהודית, ששבילי דובאי נהירים לו כשבילי עיר מגוריו. לייבל'ה חושף לראשונה את שמו של קמיסר בשם 'נח' החרוט על התפילין. קמיסר כמו קמיסר, המשיך אחרי התפילה לסדר את כל המסלולים לדובאי בלב רחב ונפש חפצה גם ממקסיקו סיטי.

בחדר אחר בפאתי המלון היו צריכים לשדר לרדיו 'קול חי' בישראל, ולשם כך כינס בצלאל קאהן למהדורת הבוקר את העיתונאים יעקב רייניץ, אריה ארליך, מוטי גולדמן ומני גירא שוורץ לפרשנות סביב החרדים והממשלה החדשה. לייבל'ה ישב בצד והאזין בנחת והאמת יצא מושלם.

לאחר שסיים את ההופעה במוצאי שבת, התיישב אמן הרגש הלאומי והחסידי מוטי שטיינמץ בלובי וסעד מלווה מלכה. הוא תפס את מקומו ליד עורך 'בקהילה' שלמה קוק ושמע ממנו כמה דברים בנוגע לשירה החסידית.

לאחר שקוק קם, ראה לייבל'ה את עורך 'משפחה' אריה ארליך ואת האיש שלנו בתחום המדיני בעיתון 'המבשר' מוטי גולדמן, יושבים מרותקים לשמוע את דבריו של שטיינמץ שכל רגע מגיעים עשרות אורחים ומבקשים סלפי.

את גדול הזמר מרדכי בן דוד ראה לייבל'ה מצלם בעצמו את המסעדה במקסיקו סיטי, כשהוא נדהם מכמות האבטיחים והמלונים שהגישו בארוחת הבוקר.

באחוות עורכי השבוענים נצפו קוק וארליך אוכלים מאכלים מקסיקנים כפי שנקלטה בעדשתו של לייבל'ה ברגע של נחת. 

בכניסה למעמד הנחת אבן הפינה לעיר התורה ראה לייבל'ה גם כובע חסידי היישר מבורו פארק בברוקלין, של חנות היוקרה 'סנדרס' שמגיע לכל מקום בעולם. 

ומי שנצפה בשבת שבע ברכות בארה"ב, הוא השר אריה דרעי, שבין שחרית למוסף נצפה בשיחת רעים עם האחים לבית טאבק וראש ישיבת חברון הרב יוסף חברוני. התמונה אם שאלתם, צולמה על ידי נכרי שעבד במקום. במוצאי שבת על הצאת, המריא השר לארץ הקודש כך שביום ראשון אחר הצהריים חזר לעבודה כרגיל.

לייבל'ה הגיע בתחילת השבוע לשמחת בר המצווה לבנו של הרב אריה קנייבסקי, נכדו הקרוב של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, המשמש כיו"ר מפעל 'ארחות יושר' המרבה תורה והפצת מוסר בעם ישראל. לייבל'ה ראה את כל המי ומי שבאו לאחל מזל טוב מכל רחבי הארץ. חברי מועצת גדולי התורה, ראשי ישיבות, רבנים, חברי כנסת וצמרת העסקונה החרדית והוא כאן עם סיקור מיוחד. הישיבשערס הליטאים שנראו מאחור הם האחים לבית קלמן שניהם מעצמות תקשורת ששוהים בנכר. 

רגעים נעלים ראה לייבל'ה בשמחה עת הגיע שר התורה הגר"ח קנייבסקי, תמונה אחת שתישאר חקוקה בזכרונו של לייבל'ה בשעה שנרשמה לחיצת יד בין הנכדים המפורסמים. רגע היסטורי שגרם ללייבל'ה להזיל דמעה.

בהמשך ראה לייבל'ה את אלעד תשובה, בנו של יצחק תשובה, לא מוותר על ברכה מהרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.

כשמיד לאחר מכן נצפה הפקח של גדולי ישראל אדיר מעטו (תורם המצ'ינגים) מציג את השבבניק ישראל אטיאס לרב הראשי ואף סיפר לו כי הוא מתחזק מאוד.

גם בני משפחת גפני נראו בשמחה מאושרים ושמחים, במה שעושה רושם שהכל בסדר בין משפחת גפני לראש עיריית ירושלים משה ליאון.

מי שעורר עניין בהעדרו מהשמחה אולי אפילו יותר מאלו שכן נכחו, הוא שר המשפטים החדש גדעון סער. סער, שידוע כחברו הטוב של אריה קנייבסקי שנים רבות ולא מפספס שום שמחה משפחתית, נעדר מהשמחה לראשונה מזה למעלה מעשור שנים.

לייבל'ה שהתפלא מאוד מחסרונו המורגש של שר המשפטים, פנה לברר את פשר ההיעדרות, האם עבר חתול שחור בין השנים?. תשובה ברורה לא ממש הצליח לייבל'ה לקבל, מאחר ושני הצדדים מילאו פיהם מים באשר לנסיבות ההיעדרות.

אך מבירור מעמיק יותר נודע כי אף חתול לא עבר, והיחסים בין שני האישים נותרו כשהיו. ככל הנראה לגודל רגישות השעה והמצב, שבוע ימים לאחר הקמת ממשלת השינוי - או השמד כפי שמכונה בתקשורת החרדית, הוחלט לטובת כולם כי את ברכת המזל טוב ימסור שר המשפטים מרחוק.

בהמשך ראה את המפקדים הבכירים ממ"ר דן נצ"מ דני חדד וקצין אג"מ שי תירם, השוטר שהצטיין בפעילות רצח רבין, שניהם הגיעו לאחל מזל טוב לאריה. את המפקדים הבכירים ליווה אליהו ארנד שבין שלל תפקידיו הוא שומר על הקשר בין הציבור החרדי למשטרה כדי לדאוג להבנת המגזר החרדי בקרב המפקדים הבכירים. ירבו כמותו בישראל.

גם עסקאות פרסום נסגרו בשמחה: מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי הגיע מנתניה לשמחה ונפגש עם הרב החסיד ר' אברהם איסר בריסק מבולטון פוטנציאל.

גם החלק הרפואי לא נפקד בשמחה, הרב אשר לבי מבית החולים שניידר, יחד עם הרב יוסי ערבליך מ'למענכם' נצפו מלבנים ענייני רפואה והלכה.

יומיים אחרי, הגיע לייבל'ה לשמחת החתונה לבנו של שר העסקנים בדורנו הרב אפרים שטרן, שהשיא את בנו הצעיר יענקי שטרן במרכז האירועים 'כינור דוד' בבית שמש, כיאה למקום גדול בהשגחת בד"ץ העדה החרדית כמובן.

לשמחה עצמה הגיעו עשרות אורחים מניו יורק וכמובן כל ירושלים ובית שמש. בפתח השמחה לפני החופה ראה לייבל'ה את הבעלי מנגנים הגדולים מוטי ויזל וארל'ה סמט בסוד שיח שרפי קודש. 

בשמחה עצמה ראה לייבל'ה את המשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר הרב משה גאבע פרידמן כשהוא מאחד בין כל קצוות ופלגי סאטמר בארץ וכולם רוצים את קרבתו, החל מהנגיד וולדמן ועד הרב קליין הישיש מהקהילה של מהר"א את כולם מאחד.

ר' משה אף רקד בחתונה בלי הפסקה לקול שירת השיטה הקדושה של סאטמר.

בפאתי החופה נצפו האורחים מניו יורק הרב משה גאבע פרידמן משב"ק בית סאטמר ואיש החסידות יענקי יעקובוביץ, כשהם משוחחים עם העסקן חיים רבינוביץ שהסביר להם על הנעשה בפוליטיקה של כנסת המינים.

מי שעוד נצפה בשמחה מחכה לקבל את ברכתו של ר' משה, הוא הסרוג ממזרחי טפחות אסף קלופשטוק, שמלבד זה שניגש להתברך, הוא ניגש גם להציע משכנתא על הדרך. לא ברור האם גבאי צריך, מה שבטוח אסף הציע.

לייבל'ה גם לא ויתר השבוע על הכנסת, שם ראה את הפרשן ועורך הדין אבי בלום יחד עם מוטי בבצ'יק שחזר לכנסת לאחר חופשה קצרה. השניים ישבו ודנו על הדברים שבסדר היום.

לאחר שסיימו, הפרשן בלום פתח את לשכתו בכנסת להכנת הטור השבועי.

אם החרדים באופוזיציה לפחות אוכל יש, הפרלמנט של פינדרוס וצוות לשכתו מחוזקים בשניאור רוזן של פרוש התפנקו על טוסט. מי שילם? לייבל'ה משאיר לכם לנחש.

ועוד מתסמיני אופוזיציה? ח"כ יעקב אשר נצפה השבוע בשיחת סיגריה במרפסת הכנסת. אשר נראה שהגיע קרבי מתמיד לאופוזיציה והוא לא נבהל מרעשי הרקע.

בבוקר יום שלישי ראה לייבל'ה את ח"כ פינדרוס ויועץ הנשיא החרדי של הרצוג שבי רפופורט, בשיחת מסדרון כמו שקוראים לזה.

ועוד מהנעשה באופוזיציה: טופז לוק עם הכובע הנצחי, איש הניו מדיה של ביבי שממשיך עם ראש הממשלה לשעבר, נצפה באורח חריג יוצא למרפסת יחד עם מוישי ריינר מערוץ הכנסת לצד נתי קוט מלשכתו של ח"כ אייכלר. 

בפאתי ועדת הכספים ראה לייבל'ה יועצו המסור של חה"כ אזולאי, עו"ד גיל גולן, שנתפס בעדשתו של לייבל'ה בשיחה ערה עם נגיד בנק ישראל אמיר ירון. 

העיתונאי אבי רבינא מרדיו 'קול חי' לקח השבוע פסק זמן מהכנסת לטובת מעמד הסיום בשיעור תורה היומי שנחגג בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי. רבינא הגיע עם תלמודו בידו וזכה לברכה מיוחדת. 

חילופי גברי השבוע בעיריית אשדוד: יהושע טננהויז רמ"ט לשכת סגן השר פרוש חזר לעיריית לשמש כחבר מועצת העיר, השבוע הוא נצפה אם החכ"ל לשעבר יעקב טסלר שגם היה חבר מועצת העיר, כשהוא מדריך אותו איך להכנס לתפקיד החדש.

ומקבץ עידכונים מחצרות הקודש: העיתונאי הוותיק יצחק נחשוני שסיים את עבודתו במרכז העניינים נצפה השבוע בחצר הקודש ספינקא כשהבנשקי"ם סובבים אותו ורוצים לשמוע ממנו דברי חכמה.

את הזמר האמריקאי שמחה ליינר ראה לייבל'ה השבוע מתברך מהרבי מביאלא ב"ב בחמימות.

בחצר הקודש קאמרנא חגגו מעמד הכנסת ספר תורה ייחודי, ספר תורה קטן במיוחד שנתרם לזכות האדמו"ר וישמש את האדמו"ר גם בנסיעות לחו"ל. מי שכובד לכתוב אות הוא הנכד לבית קאמרנא- קליוולנד- רימינוב מי שמכונה דובר עיתון 'המבשר' ציקי פרנקל. 

את המפיק אייזיק שטיין מ'שחקים' ראה לייבל'ה השבוע עם חלה גדולה מאוד בשבע ברכות שערכו בחצר חסידות ערלוי לנכדו של הנגיד ר' שלום פישר.

הרבי ממעז'יבוז הגיע השבוע למעמד חנוכת הבית בביתו החדש של בעל המנגן הנודע יענקי רובין. לייבל'ה מאחל יישוב טוב ורק שמחות.

ולאחר סיום חגיגות שבע ברכות בחצר הקודש זוטשקא אמסנא, פצח הרבי בשבע ברכות המרכזי בריקוד עם איש החסידות המשב"ק ר' יואל צבי מושקוביץ המסור בכל נפשו למען בית זוטשקא.

לייבל'ה גם לא פספס השבוע מעריב באיצקוביץ, שם ראה את הנסיך הבעלזאי הרב חיים מאיר רוקח, באישון ליל שופך שיח בתפילת מעריב. ללייבל'ה נודע שהנסיך בחר להתפלל שם עד שבית המדרש של העסקן יהושע וינברגר בשיכון ה' יהיה מוכן לאחר שגוייסו התרומות, אז יהיה לו מניין זמין בכל עת שירצה.

אפרופו בעלזא ובית הכנסת בשיכון ה', מי שגייס את מרבית הכסף ומספר תורמים הכי גדול הוא העסקן לבית בעלזא שיעלה וינברגר שאף הביא תרומה מכל החסידות ובראשם מבן האדמו"ר- הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, לצד סכינים שעליהם בירך הרבי שנשלחו לתורמים. 

גם את העסקן ממאה שערים איש העדה החרדית שימען שישא, ראה לייבל'ה נושא תפילה חרישית בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק.

ואת הרה"ח משה פרידמן פגש לייבל'ה גם בתפילה חרישית בציון האור החיים הק' בהר הזיתים, ביציא פגש בעסקן הויז'נצאי ראש הכולל תורת חיים ע"ש האור החיים הק' הרב חיים שלמה דכנר, מי שנמצא יום יום בציון האור החיים לישועת הכלל והפרט. 

בוועידת 'נבואה שעריך' לטובת השטיבלא'ך המרכזיים של מאור שרגא באלעד של העסקן הנמרץ שמוליק גרוסברד, הצליחו בס"ד לגייס מעל 4 מליון שקל, האסטרטג ומלווה הקמפיין יחזקאל מילר, על הפקת האירוע 'אבסולוט' הפקות.

אפרופו ליטאים, ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיע למקום האהוב עליו ישיבת רש"י, לרגל שבע ברכות לבת ראש הישיבה הרב מילצקי, שם התקבל בחביבות גדולה.

בלב שכונת קראון הייטס בברוקלין ליד התפוזים, נצפו משוחחים המשפיע הנודע הגאון רבי עידו ובר יחד עם בנו העיתונאי אריה ארליך ועם העיתונאי מתי טוכפלד מ'ישראל היום' על חבלי משיח בימים אלו.

צילום: הבנש"ק

ואותו טוכפלד לבש את כל המלבושים והסירטוק לאחר הקמת ממשלת השינוי והגיע לשאת תפילה ב-770.

את דובר 'יד לאחים' העיתונאי שלוימי ריזל ראה השבוע לייבל'ה בעבודתו לומד את שיעור הרמב"ם היומי כתקנת הרבי ובמלאת ארבעים שנה. ריזל לא ענה לפניות ולא ויתר על הלימוד.

את העסקן שאול לנדא מהעיר אשדוד, ראה לייבל'ה בקבלת פני גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס בהגיעו לרובע ז' באשדוד לקראת נישואי נינו בעיר. לנדא סיפר בהתרגשות לגאב"ד כי זכה בהיותו ילד תלמיד חיידר ויז'ניץ באנטוורפן מס' פעמים להיבחן אצלו. הגאב"ד התרגש מאוד.

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב לשמוליק גרינברג, מנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, לשמחת נישואי בנו שהתקיימה השבוע באולמי 'סיטי טאואר' ברמת גן.

את הנגיד הנגיד קני רוזנברג ושר הרפואה אלימלך פירר ראה לייבל'ה השבוע עם הרב אברהם אריה פופקא, בחתונת בתו, שנערכה בכתר הרימון בבני ברק. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ברכת מזל טוב ליהושע טננהויז חבר מועצת העיר אשדוד, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למפיק הגדול במגזר מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' לרגל אירוסי בתו הבכורה, עם בן הרב יעקב וורטהימר מגדולי עסקני  חסידות באיאן. ללייבל'ה נודע כי בין עשרות ההפקות השבוע ורגע לפני יציאתו לעמק האלה לשבת התאחדות של חסידי אלכסנדר, סגר מוטי את השידוך לבתו.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש הפרסום האגדי שעיה איצקוביץ לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון.

ברכת מזל טוב למנכ"ל זק"א ישראל ישראל חזי שבקס, לאירוסי ביתו עם הבה"ח מאור שוטן מבחירי ישיבת קול תורה.

ברכת מזל טוב לנגן הקלרינט דוד קליגר שמעדכן שהקידוש אי"ה יתקיים השבת בבית מדרשו של האדמו"ר מזידיטשויב ברחוב הרב שך 54 ב"ב (צמוד לזלאטשוב), התחלת התפילה 9:45, קידוש 11:30 (משוער).

ברכת מזל טוב למכניס האורחים מויליאמסבורג הרב אליעזר מנחם מנדל שוימר, לרגל שמחת הולדת הנכד בן לחתנו הרב שמואל זנוויל פרלשטיין.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים משה בן יעקב מבעלי קייטרינג ורשת מעדניות 'בובע' לרגל הולדת בנו, נועם.

ברכת מזל טוב ליהושע העשיל היימן השדרן של קו הנייעס 'קול הציבור' לרגל שמחת נישואי בתו. מי שהגיע לאחל מזל טוב הוא ישראל דיסקינד האח השכול מאסון מירון. 

ולסיום, ברכת מזל טוב למלך הסלולר של בני ברק ישראל רויכר לרגל שמחת בר המצווה לבנו. לייבל'ה גם קיבל תיעוד מהנחת תפילין. 

לייבל'ה רכילות חרדית מקסיקו סיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד