כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"מעשי גרמו לכאב רב"

7 חודשי מאסר נגזרו על פילנתרופ חרדי בפרשת שחיתות בניו יורק

מייסד קרנות גידור ותורם גדול למטרות יהודיות וחרדיות בעולם, נידון לתקופת מאסר של שבעה חודשים בגין מעורבותו בתוכנית לשחד את ראש איגוד הסוהרים בכלא בעיר ניו יורק

7 חודשי מאסר נגזרו על פילנתרופ חרדי בפרשת שחיתות בניו יורק
רויטרס

הנגיד הנודע מורי הוברפלד, בן ה-60, נידון בסוף השבוע לשבעה חודשי מאסר, לאחר שהודה באשמת קשירת קשר לביצוע עבירה שוחד, בגין תשלום בסך 60,000 דולר לנורמן סיברוק, לשעבר ראש ראש בתי הסוהר בניו יורק שהורשע אף הוא בפרשה.

בזמן הקראת העונש, אמר השופט לואיס לימן במנהטן כי הוא "לוקח בחשבון את מכתבי התמיכה יוצאי הדופן שקיבל הוברפלד מאישים חשובים", כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

לפני גזר הדין, אמר הוברפלד לבית המשפט כי החזיר 5.5 מיליון דולר מהכספים שהפסיד בהשקעות גרועות וכי הוא מתכנן להחזיר 1.5 מיליון דולר נוספים. "כל יום אני נתקל בעובדה הקשה שמעשי גרמו לכאב כה רב", אמר הוברפלד, "מה שעשיתי היה לא בסדר", הודה והביע חרטה על מעשיו.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ראש איגוד בתי הסוהר בניו יורק נורמן סיברוק ואיש העסקים החרדי מורי הוברפלד נעצר ב-2016 בחשד להשתייכות לפרשת שוחד של בכירי המשטרה. על פי בית המשפט, נורמן סיברוק השקיע 20 מיליון דולרים מכספי העובדים בקרן השקעות שבבעלות הוברפלד, תמורת תשלום שוחד שקיבל סיברוק על סך 60 אלף דולר.

על פי כתב האישום, הוברפלד העביר לסיברוק בשנת 2014 סכום של 60 אלף דולר, בתמורה להשקעת כספי קרנות העובדים בחברת "פלטינום" שבבעלות מוריי הוברפלד, זאת למרות שלחברת ההשקעות פלטינום יש היסטוריה של חברה בינונית שרוכשת עסקים בעיתיים.

מורי הברפלד עונש מאסר פרשת שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד