י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מורה ומנהל נעצרו

הטיול הסתיים באסון: נחמיה ז"ל בן ה-14 טבע למוות במאגר המים

אסון: בתום חיפושים נרחבים בשיתוף כוחות גדולים של משטרה ומתנדבים, נחמיה אהרוני בן ה-14 אותר ללא רוח חיים במאגר מים סמוך לבית שמש | במהלך הלילה עצרה המשטרה את מנהל המוסד החינוכי ומורה בחשד לרשלנות. בהמשך הם שוחררו למעצר בית בן 5 ימים

הטיול הסתיים באסון: נחמיה ז"ל בן ה-14 טבע למוות במאגר המים
הנער נחמיה אהרוני ז"ל צילום: באדיבות המצלם

נחמיה אהרוני ז"ל, נער כבן 14 תלמיד תלמוד תורה 'סוכת דוד' בבית שמש, טבע אתמול (חמישי) במאגר מים בשטח פתוח סמוך לבית שמש, ונמצא הלילה כשהוא ללא רוח חיים, זאת בתום חיפושים נרחבים שביצעו אחריו כוחות גדולים של משטרה ומתנדבים מהארגונים השונים. נחמיה נעדר מאז אמש בשעות אחר הצהריים, בעת שהיה בטיול מטעם המוסד בו למד. המשטרה הודיעה כי היא חוקרת חשד לרשלנות ובמהלך הלילה היא עצרה את מנהל המוסד החינוכי ומורה.

במשך שעות ארוכות השתתפו עשרות שוטרים, מתנדבי יחידת החילוץ 'עציון יהודה', לוחמי אש ואנשי ארגוני ההצלה בחיפושים אחריו בפארק האקליפטוס ליד בית שמש, תוך שמסוק משטרה מסייע מהאוויר. הכוחות נעזרו גם בכלים הנדסיים בשל מצב השטח הסבוך. דקות ספורות לפני חצות איתרו הכוחות את נחמיה בתחתית מאגר המים כשהוא ללא רוח חיים.

"כשהגענו למקום הבחנו במאגר מים שממנו נמשה הנער", סיפר הלילה פראמדיק מד"א ניסים סלם, שהשתתף בחיפושים ונאלץ לקבוע את מותו של הנער. לדבריו, "הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

כוחות ההצלה בזירה//צילום: דוברות זק"א

בחיפושים השתתפו גם אנשי היחידה לחילוצים מיוחדים, של כבאות והצלה מתחנת בית שמש ובנוסף הוזנקו למקום לוחמים מיחידת להבה. רשף יוסי אסרף, מפקד היחידה לחילוצים מיוחדים בית שמש אשר פיקד על כוחות כב"ה באירוע מסר: "בשעות הערב נתקבלה בקשה ממשטרת ישראל להצטרף לחיפושים אחר נער שנעדר משעות אחה"צ. במקום נמצאים מספר בורות מים מלאכותיים שהיה צורך לסרוק אותם. מיקמנו שם את החיפושים בסיוע כלים הנדסיים שפעלו בסמוך וכן בהשתתפות יחידת להבה. בשלב מסוים , לאחר מאמצים רבים, אותרה גופת הנער בקרקעית אחד הבורות".

המשטרה, כאמור, פתחה בחקירת נסיבות מותו של הנער. "חוקרי המשטרה פתחו בחקירת נסיבות המקרה ונבדק חשד לרשלנות", נמסר מהמשטרה. במשטרה ציינו כי "לאחר שעות של חיפושים בהן נטלו חלק כוחות משטרה ומסוק היחידה האווירית, משמר הגבול, יל"מ כב"ה, מתנדבי יחידת חילוץ עציון - יהודה ומתנדבים רבים נוספים בסיוע ציוד הנדסי וייעודי, אותרה לקראת חצות גופתו של הנער שנעדר משעות אחר הצהריים סמוך לעיר בית שמש במקווה מים שנוצר במקום".

חיים אוטמזגין מפקד יחידות המיוחדות בזק"א אמר: "הערב סמוך לשעה 20:00 הוזנקו צוותי יחידת הצוללים ומתנדבי זק"א בחיפושים אחר נער כבן 14 שיצא עם בני כיתתו לטיול בפארק הקליפטוס הסמוך לבית שמש ונעדר. חבריו חיפשו אחריו במשך שעות ולא הצליחו לאתרו, בני המשפחה פונו לזק"א בבקשת סיוע כדי לאתרו, לאחר מאמצים וחיפושים נרחבים אותר הנער ע״י מתנדבי יחידת הצוללים של זק"א והועבר לטיפול צוותי מד"א במקום".

הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש) בשעה 14:00 בבית העלמין בבית שמש שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בית שמש נעדר חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד