כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"שבת או מצווה"

הרב מבקש: "להתחזק לרפואת הפצועים"

רב ביוסטון טקסס הנמצאת 1,600 קילומטרים מפלורידה, קרא לקהילה שלו להתחזק ביהדות לזכות הפצועים ולהצלחת המחלצים, "אם אתם יהודים, אתם יכולים לקיים מצוות, וגם לשמור שבת"

הרב מבקש: "להתחזק לרפואת הפצועים"
אסון הקריסה במיאמי צילום: כוחות הכיבוי של מיאמי

רב ביוסטון טקסס פנה לקהילה היהודית שלו וביקש להתחזק לאור האסון הגדול בפלורידה שם קרס בניין וקבר תחתיו עשרות אנשים חלקם יהודים. "אנחנו אולי רחוקים גיאוגרפית, אבל מבחינה רוחנית אנחנו מאוד מחוברים" אמר הרב אוזן.

חברים רבים מהקהילה היהודית ביוסטון טקסס החלו להוסיף תפילות מיוחדות ופרקי תהילים כחלק מהתפילות. לדבריהם, גם מאלף שש מאות קילומטר משם עדיין יכולים לחוש את הכאב. "אנחנו אולי רחוקים מבחינה גיאוגרפית, אבל מבחינה רוחנית, אנחנו מאוד מחוברים", אמר הרב אוזו לתקשורת המקומית, "כאשר אחד מבני עמנו סובל וכואב, כולנו סובלים וכואבים".

"זעזוע מוחלט ואימה ועצב" אמר הרב ג'וני אוזן. "כולם חושבים על האנשים האלה וכולם רואים את התמונות בחדשות ורק תוהים איך זה יכול היה לקרות". והמרחק רק מקשה, "אין כל כך הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות מכאן. אנחנו ביוסטון, אבל התגובה הראשונה שאנחנו תמיד עושים בכל פעם שיש קושי, היא להתפלל לאלוקים. אז קראנו תהילים בתפילה", אמר הרב אוזן לתקשורת המקומית.

בית הכנסת הרמב"ם

הרב ג'וני אוזן, רב הקהילה בית רמב"ם, אומר כי הם ימשיכו להתפלל עם הקהילה, אך הם מקווים שבימים הקרובים הם גם יוכלו לסייע בדרכים נוספות.

"אבל מה אתם יכולים לעשות בבית? אם אתה יהודים, אתם יכולים לקיים מצוות לשמור שבת" כך במסר של הרב אוזן לאנשי הקהילה היהודית שחלקם לא ממש שומרי שבת. בבית הכנסת בו מתפללים, ישראלים, אמריקאים לטיניים, עולים מארצות הבלקן, סורים ולבנונים וגם אשכנזים.

"אבל אם אתם לא יהודים" הוא אומר, "יש דרכים אחרות בהן אתם יכולים לעזור, למשל לתרום לצלב האדום שעוזר למשפחות שם, או לתרום למגבית מיוחדת שנפתחה בשביל המשפחות".

הרב אוזן

אסון מיאמי שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד