י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוצרת מקומית

‏צפו: המנהיג העליון של איראן חושף כתף ומקבל חיסון

האייתולה חמינאי מנהיגה העליון של משטר האייתולות האיראני, חשף זרוע וקיבל חיסון מתוצרת מקומית, התגובות ברשתות החברתיות היו מלגלגות, חלק מהמגיבים טענו כי החיסון בכלל היה 'מים כבדים' להעשרת אורניום

‏צפו: המנהיג העליון של איראן חושף כתף ומקבל חיסון
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

הרופא האישי של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הודיע ​​כי חמינאי קיבל את המנה הראשונה של חיסון COVIran Barekat האיראני, כך נכתב באתר המקושר למשרדו של חמינאי. ד"ר אלירזה מרנדי אמר כי החיסון הראשון הופק באיראן, וחמינאי התעקש לקבל את זריקת ה-COVIran. (קובאיראן)

כזכור בנאום ב-8 בינואר השנה, אסר חמינאי רכישת חיסונים אמריקניים ובריטיים, לטענתו הוא לא סומך "על המניעים של שתי המדינות הללו". גורמים באיראן טענו בתחילה כי הסנקציות של ארצות הברית מונעות מאיראן לרכוש חיסונים. אך נגיד הבנק המרכזי של איראן ב-24 בדצמבר אישר כי המשרד האמריקני לבקרת נכסי חוץ (OFAC) אישר לאיראן לרכוש חיסונים באמצעות ארגון הבריאות העולמי (WHO) אך אמר כי איראן לא חתמה על העסקה מחשש שבתי משפט בארה"ב יחרימו את הכסף.

מאז, איראן בקושי חיסנה 3 אחוזים מאוכלוסייתה, בעיקר בחיסונים סיניים ורוסים, בעוד שהמגפה עדיין משתוללת במדינה, עם אלפי מקרים ויותר ממאה מקרי מוות מדי יום.

איראן הייתה המדינה השנייה אחרי סין שנפגעה ממגפת נגיף הקורונה בפברואר 2020. חמינאי חי בבידוד במשך 12 חודשים, וכל נאומיו היו בטלוויזיה בהיעדר קהל. זה השתנה בפברואר 2021 כאשר חמינאי החל במגעים עם קהל ופקידים, מה שהוביל להשערות שהוא קיבל את אחד החיסונים המערביים שאסר.

בתוך כך גולשים רבים לגלגו על החיסון שקיבל אתמול חמינאי, והגיבו בשלל בדיחות, "הוא קיבל מים כבדים", ו-"הזריקו לו אורניום" ו-"אולי הזריקו לו גז צחוק".

האיתוללה עלי חמינאי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד