י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלחמה אבודה מראש?

השר קורא למגזר הדת"ל להפסיק את התמיכה בנתניהו

ברקע ההתקפות על ממשלת השינוי, השר יועז הנדל מ'תקווה חדשה', שהתחנך כדתי-לאומי, קורא לפני כניסת השבת למגזרו לא ללכת אחר מחנה נתניהו: "צריכה להתנער מהגישה הפוסט ציונית שמחלחלת בשם התמיכה בנתניהו" | בנוסף טען: "ראוי לתת הזדמנות לממשלת האחדות"

השר קורא למגזר הדת"ל להפסיק את התמיכה בנתניהו
צעירים מהציונות הדתית צילום: Gershon Elinson/Flash90

לקראת ההצבעה על חוק האזרחות, שתקרה ככל הנראה בשבוע הקרוב, היום (שישי) שעות בודדות לפני כניסת השבת, שר התקשורת יועז הנדל מ'תקווה חדשה', בפניה למגזר הדתי-לאומי.

הנדל, שגדל והתחנך בציונות הדתית ומגדיר את עצמו עדיין כאחד מהמגזר, קורא להפסיק ללכת אחרי נתניהו, ואומר כי הם צריכים לחזור לממלכתיות, כך לטענתו, שאפיינה אותם במשך בשנים.

"הציונות הדתית על זרמיה השונים נמצאת על קו פרשת המים", כתב הנדל. "התמיכה של הליכוד ומפלגות הלווין של נתניהו בחקיקה אנטי ציונית בשיתוף פעולה עם 'הרשימה המשותפת' היא רק ביטוי שולי לכך".

הוא המשיך: "השאלה העמוקה יותר שמפרידה בין המחנות שהיו ביחד, עד לא מזמן, היא שאלת הזהות. מה זה אומר להיות ימני, ציוני, לאומי. רבים במה שהיה המחנה הלאומי (והפכו למחנה נתניהו) רואים במדינה ומוסדותיה אויב או לפחות משהו 'שלהם'".

"בעיניהם, הצבא תמיד רופס מידי, המשטרה מושחתת כי היא חקרה את ראש המחנה, השב״כ בעייתי כי הוא מתעסק גם בטרור יהודי (אחוז מזערי מעיסוקו) ומערכת המשפט אשמה בכך שממשלות הימין לא קיבלו החלטות", הוסיף.

"כך אפשר באותה נשימה לשכנע שרע"מ יכולים להיות שותפים קואליציוניים", תקף שר התקשורת והזכיר, "להצביע בעדם לראשות ועדות (התאומים סמוטריץ' ובן גביר) ואז כשזה לא מסתדר לטעון הפוך".

הנדל טען: "הגישה הממלכתית שליוותה במשך עשורים רבים את הציונות הדתית היא אחרת: אחדות בגישה הזו, היא לא הכרח פוליטי אלא יעד אידאולוגי. לא אחידות פקטיבית שמסתתרת בשם "ימין מלא", אלא הסכמות על מושגי יסוד".

"המסקנה היא שהציונות הדתית, שאחד מטובי בניה עומד עכשיו בראש המדינה, צריכה להתנער מהגישה הפוסט ציונית שמחלחלת בשם התמיכה בנתניהו", קרא למגזרו.

"ומכיוון שהמעשים של ממשלות הימין בשנים הארוכות מלמדים על דלות בתוצאות", תקף. הרי שראוי לתת הזדמנות לממשלת האחדות החדשה ולבחון אותה דרך התוצאות".

"מי המודל לחיקוי שעליו אנחנו מחנכים את ילדינו? במידות האישיות, בשפה, בשירות למדינה, בחיפוש אחר המשותף, בממלכתיות ובעיקר באהבת הארץ", סיכם.

יועז הנדל הציונות הדתית ביבי נתניהו בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד