כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דירות יוקרה

הדיירים הנעדרים: מי התגוררו בבניין שקרס

הבניין שקרס לפתע במיאמי קבר תחתיו ככל הנראה עשרות בני אדם, חלקם יהודים | ממדי האסון עוד לא התחילו להתבהר וכוחות ההצלה עושים ככל שביכולתם להגיע לניצולים | כל הפרטים על הבניין שקרס ודייריו

הדיירים הנעדרים: מי התגוררו בבניין שקרס
רגע קריסת המבנה במיאמי צילום: צילום מסך

מגדלי צ'אמפליין בדרום פלורידה משכו אנשים מרחבי העולם ליהנות מהחיים בחוף האטלנטי של דרום פלורידה, חלקם למשך לילה אחד, חלקם התגוררו במקום, חלקם באו רק לתקופה קצרה, ויש שהיו באים בעיקר בחודשי החורף כי במקום מגוריהם היה חום נוראי.

זוג מארגנטינה ובתם הצעירה, דייר מאזור מיאמי ואשתו, יהודים חרדים מרוסיה, ישראלים, גיסתו של נשיא פרגוואי ועוד רבים מדרום אמריקה. כל חברי הרשימה הזאת מוגדרים כנעדרים, וכוחות החילוץ מנסים למצוא אותם בחיים, כשהסיכוי לכך קטן מידי.

מחירי הדירות במקום מתחילים מ-600 אלף דולר ויכולים להגיע עד 2.5 מיליון דולר לפנטאוז. "אלה תקופות קשות מאוד, והדברים הולכים ונעשים קשים יותר ככל שאנו מתקדמים קדימה", כך אמר מפקד משטרת מיאמי-דייד פרדי רמירז. כמחצית מהבניין בו יש 130 יחידות, קרס. המחלצים משכו לפחות 35 בני אדם מההרס בשעות הראשונות לאחר הקריסה.

משרדי חוץ וקונסוליות של ארבע מדינות אמרו כי 22 אזרחים שלהם נעדרים בקריסה: תשעה מארגנטינה, שש מפרגוואי, ארבעה מוונצואלה ושלושה מאורוגוואי. בנוסף כ-25 יהודים חרדים נעדרים כולל זוג חסידי חב"ד.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כמעט מחצית מתושבי רובע סרפסייד שבמיאמי, פלורידה, הם חרדים, כ-3,000 במספר. רבים מהם חסידי חב"ד זאת אחרי שלמקום הגיעו בשנות השמונים קבוצה מחסידי חב"ד.

הבניין שקרס נמצא בשדרת קולינס, 1.6 קילומטרים מבית כנסת, שם חתם בשבוע שעבר מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, על הצעות חוק המעניקות סיוע והקלות לארגון הצלה של דרום פלורידה.

ראש הרובע סורפסייד, צ'רלס בורקט, אמר לעיתונאים כי עשרות תושבים נותרו ללא בית, הוא הוסיף כי גם 50 חדרים במלון הסמוך לבניין המגורים פונו מחשש לקריסה. בורקט אמר כי אנשים רבים זקוקים לדיור זמני.

עוד אמר לרשת NBC כי הקריסה "נראית כאילו אירעה פצצה", וכינה את ההתמוטטות החלקית "כישלון קטסטרופלי של בניית הבניין, קשה לדמיין איך זה יכול לקרות, בניינים פשוט לא נופלים".

אסון מיאמי חב"ד חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד