ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
משבר חוק האזרחות

עבאס מצהיר: "תהיה פשרה; לא באנו לפרק את הממשלה"

לקראת ההצבעה השבוע על חוק האזרחות, יו"ר רע"מ הודה כי טרם נמצאה פשרה שתאפשר למפלגתו לא להפיל את החוק, אך הוא בטוח כי תימצא כזו: "נמצא את הדרך לשמור על הקואליציה" | בנוסף אישר את הדיווח כי הוצע לו תפקיד סגן שר: "הייתה שיחה"

עבאס מצהיר: "תהיה פשרה; לא באנו לפרק את הממשלה"
מנסור עבאס צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

למרות שיחות ומגעים שנמשכו במשך ימים שלמים, הערב (שבת) יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס מודה כי עדיין לא נמצאה פשרה בין מפלגתו לשאר סיעות הקואליציה על חוק האזרחות, אך טוען כי תהיה כזו.

"טרם הושגה פשרה על חוק איחוד המשפחות, אבל תהיה פשרה", אמר עבאס בראיון ל'חדשות 12'. "אנחנו נגד החוק הזה ולא מצפים מאתנו שנתמוך. יש הבדל בין קידום הנושא הזה מתוך שותפות או מתוך הסתכלות אופוזיציונית".

הוא המשיך: "בימים אלה מתקיימות שיחות בינינו לבין יתר השותפים בקואליציה. אני מאמין שעד יום רביעי הבא נמצא את הדרך גם לשמור על הקואליציה והממשלה וגם לתת לסוגיה הזאת פתרון שיספק אותנו בשלב הזה".

"הצד השני מביא את הטיעונים שלו, אנחנו מביאים את שלנו. לדעתי הם שומעים טיעונים משכנעים, אך לא אכנס לפרטי השיחות", הוסיף.

"באנו לממשלה הזו לכמה שנים לראות אם זה מתאפשר – קואליציה כזו של יהודים וערבים", אמר יו"ר המפלגה האיסלאמית וטען כי הקואליציה לא תתפרק, "זה ניסוי. נתגבר על הכול. לא באנו לפרק את הממשלה תוך חודשים".

לאחר מכן, התייחס לדיווח לפיו שר השיכון זאב אלקין הציע לו לכהן כסגנו במשרד: "הייתה שיחה ביני לבין השר אלקין והוא הציע לי להיות סגן שר במשרדו".

חוק האזרחות, או בשמו השני חוק איחוד המשפחות, אוסר על פלסטינים וישראלים שרוצים להקים משפחה להתאחד בישראל, בעיקר בשל בחשש הדמוגרפי, וכן העובדה שלעיתים פלסטינים מנצלים אל הפירצה ועוברים לישראל ומבצעים פיגועים.

מנסור עבאס חוק אזרחות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד