כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מותו של ג'ורג' פלויד

העונש שקיבל השוטר שהבעיר את ארה"ב

השוטר שהבעיר את ארה"ב נידון למאסר ארוך, גזר דינם של שלושת השוטרים האחרים יינתן במועד מאוחר יותר | ארבעת השוטרים היו מעורבים במותו של ג'ורג' פלויד בשנה שעברה, מוות שגרם למהומות גדולות עם וונדליזם מצד מפגינים שטענו כי הוא נהרג על ידי שוטר לבן אך ורק בגלל מוצאו האפרו אמריקני

העונש שקיבל השוטר שהבעיר את ארה"ב
השוטר שרכן על פלויד עד מוות צילום: באדיבות המצלם

השוטר לשעבר במיניאפוליס, דרק צ'ואבין, נידון ל 22.5 שנות מאסר בגין רצח ג'ורג' פלויד, שמותו על ידי השוטר עורר סערה גדולה בארצות הברית שלא הייתה זכורה מזה דורות. העונש שקיבל ביום שישי היה פחות מ-30 שנה שהתובעים ביקשו.

עם התנהגות טובה, השוטר שהיום בן 45 עלול לצאת לחופש לאחר שירצה שני שליש מעונשו, כ-15 שנה.

כל השוטרים לשעבר, שהיו מעורבים בהריגתו של ג'ורג' פלויד מואשמים במותו, גזר דינם של שלושת השוטרים האירים יינתן במועד מאוחר יותר.

השוטר לשעבר צ'אובין הואשם בתחילה ברצח בדרגה שלישית, אך התובע העלה את האשמה לדרגה שנייה, וכך החמיר את מצבו המשפטי, צ'אובין היה הגורם הפיזי שהביא למותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, לאחר שדרך על צאוורו, במאי 2020, מה שהוציא עשרות אלפי אנשים ברחבי ארצות הברית להפגין, והפכו בין הייתר את ניו יורק לעיר מלחמה.

השוטר צ'אובין נעצר ונמצא בכלא שמור ביותר במינסוטה. שאר השוטרים הושעו גם הם מהמשטרה, אך לאחר שבוע של מהומות, התובע קבע שכולם יועמדו לדין.

שתי נתיחות שלאחר המוות קבעו כי פלויד נרצח. מפקד משטרת מיניאפוליס, מדריה ארדונדו, פיטר מיידית את ארבעת השוטרים ואמר כי הם חלק ממותו של פלויד, משפחתו של פלויד ומפגינים קראו לעצור אותם ולהרשיעם בהריגה.

גורג' פלויד ארה"ב עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד