כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"עדיין יש תקווה"

שבת קשה בפלורידה; מאמצים גדולים למצוא ניצולים בין ההריסות

האסון הקשה בבניין הדירות במיאמי פלורידה: גם במהלך יום השבת נמשכו החיפושים וניסיונות החילוץ בזירה הקשה בתקווה לאיתור ניצולים | עד כה אותרו ארבעה הרוגים וכ-159 איש הוכרזו כנעדרים | הרשויות מצידן מבטיחות לחקור את המניע לאסון הקשה "נמצא את כל התשובות"

שבת קשה בפלורידה; מאמצים גדולים למצוא ניצולים בין ההריסות
אסון הקריסה במיאמי צילום: כוחות הכיבוי של מיאמי

כמעט 160 אנשים עדיין נעדרים, לאחר שחלק מבניין בן 12 קומות קרס ביום חמישי, צפונית למיאמי, חלק מתפללים לנס, אחרים כבר החלו לדבר על יקיריהם בלשון עבר, יהודים רבים נעדרים.

בעקבות ההתמוטטות הבניין בפלורידה בו שהו חרדים רבים, התגלה ביום שישי דו"ח מ-2018, כי הקריסה ככל הנראה נגרמה כתוצאה מחשיפה רבת שנים לאוויר המלוח לאורך חוף הים של דרום פלורידה, בנוסף חוקר ומהנדס קבע כי הבניין שקע כל שנה בשני מילימטרים, הבניין קיים 40 שנה.

הרשויות המקומיות הציבו מאות כוחות כיבוי ומחלצים כדי למצוא ניצולים בין שרידי הבניין המשקיף לים, שקרס בשעות המוקדמות של יום חמישי האחרון, מספר ההרוגים עד כה ארבעה, ו-159 נעדרים.

"למשפחות שמחכות לבשורות על יקיריהן, אנו מעבירים תדרוכים פעמיים ביום, עם פרטים מדויקים על אופן החיפוש", כך אמרה ראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, ביום שישי בערב. "יש עדיין תקווה" אמרה וציינה כי קורבנות בטרגדיות דומות נמצאו בחיים כעבור שבוע.

תושבים רבים שניצלו כועסים על אופי ניסיונות החילוץ, לטענתם ניסיונות החילוץ לא מספיקים, חלקם זעמו על כך שהרשויות המקומיות ידעו כי הבניין מסוכן, ולא עשו דבר.

מנגד הרשויות טוענות כי אירוע מסוג זה, הוא חסר תקדים בארצות הברית, וסוכנויות פדרליות פועלות מסביב לשעון כדי לזהות לכודים בהריסות. כאשר תושבי הבניין שניצלו נמצאים בבתי מלון, ביום שישי הנשיא ביידן אמר כי הממשלה הפדרלית מחויבת לתמוך בהם עד לסיום האסון.

תמונות של כמה מ-159 האנשים שעדיין נעדרים נראות תלויות על גדר באנדרטת זיכרון בסורפסייד, מחוז מיאמי-דייד, כאשר עובדי הצלה ממשיכים לחפש בהריסות בניין הדירות.

כשנשאלה על הופעתו של דו"ח משנת 2018 שקבע כי ישנם ליקויים בבניין, אמרה ראש העיר קאווה כי "העדיפות המיידית היא חיפוש ניצולים", אך הבטיחה "לבדוק לעומק" מדוע התמוטט הבניין ביום חמישי, "כמובן שנחפש את כל התשובות, ונבחן את כל הראיות". אמרה.

"יש לנו את כל המשאבים האפשריים שעומדים לרשותנו מהממשלה הפדרלית ועד למדינה ולמקומית. אנו עומדים לרדת לעומק זה ולמצוא תשובות, ולמנוע אם אי פעם יתרחש".

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס בעקבות אסון קריסת הבניין בעיירה סרפסייד.

ראש הממשלה הביע בפני המושל את תנחומיו בשם הציבור הישראלי על האסון הכבד וציין, כי מדינת ישראל תסייע לרשויות האמריקאיות ככל שתתבקש.

רה"מ בנט אמר למושל: "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ואנו עומדים לצדכם בעת הקשה הזו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים. הנחיתי את כלל הגורמים בממשלת ישראל לסייע בכל דרך שתידרש".

אסון מיאמי ניצולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד