י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יסבכו את בנט?

חברי קונגרס לביידן: הגדר את ההתנחלויות - בלתי חוקיות

73 חברי קונגרס דמוקרטים פנו במכתב לנשיא ביידן בדרישה: "הפוך את מדיניותו של טראמפ כלפי ישראל, ותקרא להתנחלויות בלתי חוקיות" | אם הלחץ יעשה את שלו, בנט וחבריו יספגו ביקורת קשה שמהלך דרמטי שכזה מתקבל תחת שלטונו

חברי קונגרס לביידן: הגדר את ההתנחלויות - בלתי חוקיות
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

מכתב מאת 73 דמוקרטים מבית הנבחרים האמריקני, כולל כאלה המשמשים בתפקידים חשובים, קוראים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבצע מספר מהלכים כדי "להפוך את כל החלטות טראמפ" בכל הנוגע למדיניות בנושא יחסי ישראל-פלסטינים. בין היתר, במכתב שנשלח בסוף השבוע, הם מבקשים מהנשיא המכהן להודיע, כי "התנחלויות ישראליות וכיבוש הגדה המערבית" לא חוקיות. שני דברים שממשל טראמפ הצהיר כי הם לגיטימיים.

חברי הקונגרס כתבו לביידן, "תבהיר כי ארצות הברית רואה את בניית ההתנחלויות כמהלך הנוגד את החוק הבינלאומי על ידי פרסום החלטה של משרד החוץ, ולגבי הנחיות המכס בארה"ב", נכתב במכתב.

כמו כן, הם מבקשים כי כל "המסמכים והתקשורת הרשמית הרלוונטית של ארה"ב, יתייחסו שוב בעקביות למעמדם של הגדה המערבית ורצועת עזה כמקום כבוש".

כזכור, נשיא ארה"ב ה-45, דונלד טראמפ, שינה את המדיניות האמריקאית ששררה במשך עשרות שנים באזור, בכך שהוא הכיר בזכותה של ישראל לספח חלקים מהגדה המערבית , בנוסף הכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן והעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים".

המכתב קורא גם לביידן לזנוח את תוכנית השלום של טראמפ, אשר כוללת סיפוח ישראלי של חלקים מהגדה המערבית. בנוסף הם קוראים לו ללחוץ על ישראל להפסיק את הפינוי המתוכנן של משפחות פלסטיניות ממזרח ירושלים, כולל שכונת שייח ג'ראח שנמצאת בימים אלה בכותרות.

אם וכאשר הלחץ יעשה את שלו והנשיא ביידן ייכנע להם, הרי שממשלת בנט תספוג ביקורת קשה מצד הבייס הימני.

חברי קונגרס ג'ו ביידן התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד