ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המתיחות גואה

רוסיה מזהירה את בריטניה ואמריקה: ניאבק בכל האמצעים

רוסיה הזהירה את בריטניה ואמריקה כי תגן על גבולותיה בכל 'האמצעים האפשריים', כולל 'כוח צבאי', ומאשימה את שתי המדינות בניסיון להצית סכסוך

רוסיה מזהירה את בריטניה ואמריקה: ניאבק בכל האמצעים
צוללת של צבא רוסיה צילום: מקסים קוזובקוב, אתר הפדרציה הרוסית

סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, נאם יום לאחר שמוסקבה הזהירה את בריטניה כי תפציץ ספינות צי בריטיות בים השחור, אם בריטניה תמשיך עם "פעולות פרובוקטיביות של הצי הבריטי מול חופי האי קרים שסופח על ידי רוסיה".

רוסיה הזהירה את בריטניה וארצות הברית כי תגן על גבולותיה בכל 'האמצעים האפשריים' כולל כוח צבאי והאשימה את שתי המדינות בניסיון להצית סכסוך בים השחור.

סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה את ריאבקוב, שאמר "וושינגטון ולונדון זורעות סכסוכים באזור בכך שלא קיבלו את חצי האי קרים כחלק מרוסיה".

כזכור רוסיה רואה בחצי האי קרים חלק משטחה. היא סיפחה את קרים בשנת 2014, אך העולם לא קיבל את הסיפוח, ומחשיב את המקום כחלק מאוקראינה.

כזכור, רוסיה הודיעה ביום רביעי כי ירתה יריות אזהרה והטילה פצצות בסמוך לספינת מלחמה בריטית כדי לגרש אותה ממי הים השחור מול חופי קרים. פרסום שבריטניה הכחישה.

אך ביום שישי האחרון, דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב, מתח ביקורת על בריטניה על הכחשתה כי הצבא הרוסי ירה לעבר הספינה, וקרא לבריטניה ובעלות בריתה לא 'לפתות את הגורל'.

מאבק דיפלומטי מתרחש בין מוסקבה ללונדון, וביום חמישי האחרון משרד החוץ הרוסי אף איים להפציץ כל כלי שיט בריטי אחר שיגיע קרוב מדי לחצי האי קרים. בניסיון להראות הפגנת כוח, הצבא הרוסי פתח ביום שישי בתמרונים באזור ובו מטוסי קרב המסוגלים לשאת טילים היפרסוניים. (טילים מהירים מאד שקשה ליירטם).

רוסיה בריטניה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד