י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסטטוס קוו נדרס

שערורייה: משרד התחבורה שולח מיילים לעובדים בעצם יום השבת

במשרד התחבורה הנמצא היום תחת פיקודה של יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי, החליטו להחזיר את הנוהל שאמור לעזור לעובדות, ולצורך כך נשלח בעצם יום השבת מייל לעובדים | סגן השר לשעבר במתקפה: "תקדים שלא היה כמותו, השרה מעבידה עובדים תוך פגיעה בשבת קודש"

 שערורייה: משרד התחבורה שולח מיילים לעובדים בעצם יום השבת
משרד התחבורה צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

‏שרת התחבורה החדשה מרב מיכאלי מתכננת להחזיר למשרד שתחת פיקודה נוהלי עבודה לטובת הורים, על פי הנוהל בימי שלישי וחמישי לא יתקיימו ישיבות לאחר השעה 15:00 בצהריים. אך את ההודעה על כך מצאו לנכון במשרד התחבורה להוציא דווקא בעצם יום השבת.

יצוין כי לא מדובר בנוהל חדש, בזמנו המנכ״לית קרן טרנר קבעה שיומיים בשבוע לא יתקיימו ישיבות אחרי השעה 15:00, בתקופת השרה הקודמת מירי רגב שפיטרה עם כניסתה לתפקיד את טרנר הנוהל בוטל, וכעת בעצם יום השבת הנוהל הוחזר.

מעבר לדריסת הסטטוס קוו פעם נוספת, על פניו מדובר לכאורה גם בעבירה על החוק, לאור כך שהחוק במדינת ישראל קובע שעל עובד ציבור חל איסור לעבוד ביום השבת.

ח"כ אורי מקלב שכיהן כסגן שר התחבורה בקדנציה האחרונה תקף ואמר כי "להפיץ הודעה בשם השרה לעובדים בשבת קודש הינו תקדים שלא היה כמותו, השרה מעבידה עובדים תוך פגיעה בשבת. באים להקל על העובדים ופוגעים ברגשות של מאות עובדים. עובדים רבים התקשרו אלינו עם צאת השבת".

"הם דואגים לחופש לאלפי העובדים בזמן שהם עצמם קורעים אלפי עובדים מחיק משפתחם בשבת קודש עובדים יאלצו לעשות קידוש בליל שבת על הגשר במקום עם משפחתם בכדי לקיים תחבורה ציבורית בשבת או עבודות תשתית כאלה ואחרות".

בנוסף לפרצה החמורה בסטטוס קוו של יסוד העם היהודי, השבת הקדושה. שעות קודם כניסת השבת הודיעה יושבת ראש הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן על כוונתה לכנס את הוועדה המסדרת לדיון בכמה נושאים ביום ראשון, וחברי האופוזיציה זעמו על כינוס ישיבה במהלך צום יז' בתמוז.

מתיעוד פנימי מקבוצת חברי הכנסת המכהנים כחברי הוועדה המסדרת שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נחשף הזעם על הממשלה, את הזעם הראשוני הביע יושב ראש סיעת ש״ס חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, שכתב "לא הגיוני שביום צום תתקיים ישיבה, באופן כל כל היסטרי, מהיום ליום ראשון! פשוט בושה".

נציג יהדות התורה חבר הכנסת יעקב אשר שוחח עם יו"ר הקואליציה סילמן וביקש דחייה, בקבוצה הוא הציע פתרון יצירתי: "אני מציע ליו״ר הועדה הנכבדה לפנות לשותפך הרב הראשי של הקואליציה רבאי גלעד קריב שליט״א, שימצא היתר ליותר על הצום ביום יש בתמוז ברוח הפלורליזם. בושה שהגענו לקואליציה כזו".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת חבר הכנסת אחמד טיבי הודיע לחברים כי גם הוא מתנגד לכינוס הוועדה "נחרים את הישיבה", הוא הודיע, אליו הצטרף נציג הליכוד מיקי זוהר שהוסיף, "לא נשתתף, אין לכם גבולות, שברתם את כל המוסכמות״.

בתגובה לזעם חבר הכנסת סילמן הודיעה לחברי הוועדה כי היא תשקול דחייה או קיצור הדיון הצפוי להתקיים מחר. אלא שאמש, אמרו בהנהלת הקואליציה: "במשך כמעט שנתיים שעבודת הכנסת משותקת, עקב מערכות בחירות חוזרות ונשנות, ואזרחי ישראל ממתינים לנבחרי ציבור שיעבדו למענם. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחזור למסלול, ואם האופוזיציה רוצה להמשיך ולפגוע בעבודת הכנסת, ולגרום להמשך שיתוק העבודה למען אזרחי ישראל - זו בחירה שלהם".

"אנחנו באנו לעבוד, ואם כל המשק עובד, גם בזמן צום י"ז בתמוז - אז גם אנחנו" אמרו בקואליציית השינוי.

פנינו אל משרד התחבורה לקבלת תגובה, לכשתתקבל נפרסם אותה.

משרד התחבורה חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד