כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"זו ארץ אבותינו"

לקראת הפינוי: הפוליטיקאים מבקרים במאחז • צפו

ברקע העימותים עם הקואליציה, היום ביקרו במאחז החדש אביתר סיעת ש"ס ויו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳, בקריאה לממשלה לא לפנותו: "אביתר חייב להישאר במקומו" | מאוחר יותר יבקרו חברי כנסת ופעילים מ'הליכוד'

לקראת הפינוי: הפוליטיקאים מבקרים במאחז • צפו
הביקור באביתר צילום: רועי חדי

בעקבות האפשרות שיתפנה בקרוב, היום (ראשון) התקיים מצעד פוליטיקאים למאחז החדש אביתר, שם הם קראו לממשלת השינוי לא לפנותו.

הראשון שהגיע הבוקר הוא יו"ר 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שהגיע לאחר שסיעתו העבירה את לשכתה למקום לפני למעלה משבוע. סמוטריץ' סייר במאחז החדש, ולאחר מכן התייחס לפינויו בקרוב.

"את אביתר ניתן להסדיר, את אביתר חייבים להסדיר", טען יו"ר 'הציונות הדתית'. "אל מול הרמת הראש והגאווה הגדולה של האויבים שלנו מסביב, אוי ואבוי לנו אם ניתן להם רוח במפרשים שתשפיל את היהודים ואת ההתיישבות הישראלית".

"אביתר חייב להישאר במקומו ואני קורא לכל מי שיש לו יד ורגל בעניין, שר הביטחון, רוה"מ - אתם חייבים את הישוב הזה להשאיר ולהסדיר", קרא ליו"ר 'ימינה' רה"מ בנט.

בהמשך, יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי הגיע גם הוא עם כל סיעתו למקום, שם הביעו תמיכה בהסדרת אביתר. חברי הכנסת ביקרו בבית המדרש ובבית הכנסת במקום. לאחר מכן, דרעי קרא לממשלה לא לפנותו.

"י"ז בתמוז זה לא תאריך שסתם הגענו בו לפה, באנו לכאן, כל חברי תנועת ש"ס", פתח דרעי והמשיך, "כדי לשמוע, לתמוך, להזדהות ובעיקר לפעול איך עושים שהישוב הזה יוסדר, יתפתח ויקבל אישור רשמי כמו כל ישוב בא"י".

הוא הוסיף: "זו ארץ אבותינו, זו נחלת אבותינו, זה לא עניין פוליטי, זה עניין עקרוני, התיישבותי עם השלכות פנימיות משמעותיות על כל האזור. הדבר הראשון שאני אעשה עכשיו זה לפנות לרה"מ נפתלי בנט לדרוש שהקבינט יתכנס ויאשר את הישוב".

"אסור שההחלטה הזאת תישאר בידי אלוף פיקוד מרכז זה לא עניין פרטי של אף אחד, צריך שהקבינט יבין את כל ההשלכות על המקום, על כל האזור ועל כל א"י", סיכם.

מאוחר יותר, כמה חברי כנסת וראשי סניפים במפלגת 'הליכוד' צפויים להגיע לאביתר, כדי להביע תמיכה במאחז: "נתייצב למען ארץ ישראל כפי שעשינו כל השנים", נכתב בין היתר בהודעה שקוראת לפעילים להגיע.

בצלאל סמוטריץ אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד