כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
משבר חוק האזרחות

חוששת מהפסד: הקואליציה דחתה את ההצבעה

לאחר הסערה סביב קיום הדיון בצום, חברי הועדה המסדרת דנו היום בהצעה להעביר את חוק האזרחות לוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון - אך הקואליציה משכה את ההצעה והוא לא הועלתה להצבעה | הסיבה: חששו כי לא יצליחו להשיג את הרוב בעקבות התנגדותם של נציגי רע"מ

חוששת מהפסד: הקואליציה דחתה את ההצבעה
הוועדה המסדרת צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

למרות שהעלו לדיון את ההצעה, היום (ראשון) הוועדה המסדרת לא הצביעה על קידום חוק האזרחות, זאת עקב חשש של הקואליוציה כי לא תצליח להשיג רוב.

בוועדה המסדרת, שחברי האופוזיציה הימנית, שהודיעו כי יחרימו את הדיון, אך לבסוף הגיעו, יצאה הודעה כי ידונו בחוק האזרחות, ואף החלו לדון בהצעה להעביר את הדיון בחוק האזרחות לוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון.

אלא שלאחר שחברי הכנסת של רע"מ הודיעו כי לא יצביעו בהצעה עד שלא ישונה החוק, יו"ר הועדה איתן גינזבורג משך בשם הקואליציה את ההצבעה על הדיון. בעקבות כך, חברי האופוזיציה החלו לצעוק: "פחדנים, פחדנים".

"הקואליציה החליטה לא להצביע על חוק מניעת איחוד משפחות כי לא היה רוב", תקף חבר הכנסת אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת', שגם הוא הודיע כי יתנגד בוועדה. "לא הולך להם עם החוק הגזעני הזה".

כזכור, נציגי חברי האופוזיציה הימנית הודיעו כי לא יתייצבו בוועדה המסדרת עקב קיומה ביום צום, אך בעקבות ההודעה כי יצביעו על העברת חוק האזרחות הם חזרו בהם, אלא שכאמור, לא הצביעו עליו.

אתמול, יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, שמפלגתו כעת מתנגדת להעביר את החוק, הודה כי עדיין לא נמצאה פשרה בין מפלגתו לשאר סיעות הקואליציה על חוק האזרחות, אך טוען כי תהיה כזו.

"טרם הושגה פשרה על חוק איחוד המשפחות, אבל תהיה פשרה", אמר עבאס בראיון ל'חדשות 12'. "אנחנו נגד החוק הזה ולא מצפים מאתנו שנתמוך. יש הבדל בין קידום הנושא הזה מתוך שותפות או מתוך הסתכלות אופוזיציונית".

הוא המשיך: "בימים אלה מתקיימות שיחות בינינו לבין יתר השותפים בקואליציה. אני מאמין שעד יום רביעי הבא נמצא את הדרך גם לשמור על הקואליציה והממשלה וגם לתת לסוגיה הזאת פתרון שיספק אותנו בשלב הזה".

"הצד השני מביא את הטיעונים שלו, אנחנו מביאים את שלנו. לדעתי הם שומעים טיעונים משכנעים, אך לא אכנס לפרטי השיחות", הוסיף.

חוק אזרחות אחמד טיבי מנסור עבאס איתן גינזבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד