כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מבחן לפלג הימני

פינוי אביתר • מסתמן: זהו המתווה המתגבש בממשלה

בכירים בממשלת השינוי מנסים להימנע מפינוי המאחז אביתר - והמגבשים מתווה שלפיו התושבים יפונו ללא הריסת המבנים, ואם יתברר כי השטח הינו 'אדמות מדינה', הם ישובו למקום | בינתיים יקום בשטח מוצב צבאי או מוסד חינוכי

פינוי אביתר • מסתמן: זהו המתווה המתגבש בממשלה
אביתר צילום: באדיבות המצלם

לקראת פינוי המאחז בזמן הקרוב, הערב (ראשון) בכירים בממשלת השינוי מנסים להגיע למתווה שימנע את פינוי מאחז אביתר שבשומרון.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', המתווה שעליו עמלים בכירים בממשלה החדשה הוא שבכל מקרה, בימים הקרובים לפחות רובם של תושבי המאחז אביתר יפונו, ובמקומם יוקם מוצב צבאי או מוסד חינוכי, כדי עדיין להיאחז בקרקע.

במקביל לפינוי והקמת המוסד החינוכי או המוצב הצבאי, מדינת ישראל תבחן את מעמדן של הקרקעות שעליהם הוקם אביתר, ואם אלה יהיו אדמות מדינה - התושבים יוכלו לחזור לבתיהם באופן חוקי.

גורמים פוליטיים טוענים כי ראש הממשלה נפתלי בנט מעדיף מהרס המאחז, זאת ככל הנראה בעקבות הכעס מהימין שיגדל. יחד עם זאת, ישנה אפשרות כי לא יתקיים המתווה, והמאחז יפונה וייהרס.

בשבוע שעבר, לפני פרסום המתווה שעליו עמלים בכירים בממשלת השינוי, התפרסם מכתב הקורא למנוע את פינוי המאחז החדש אביתר.

במכתב, שעליו חתמו עשרות חברי כנסת, רבנים, ראשי מועצות ביו"ש ואנשי תקשורת המזוהים עם הימין, הם מבהירים כי אם יוחלט לפנות את אביתר, הם יגיעו למקום וינסו לעצור את הפינוי בגופם.

"נתייצב ככל יכולתנו, ונקרא לציבור כולו להתייצב בישוב אביתר, על מנת לדרוש את עצירת ההרס לאלתר", הם מתייחסים לאפשרות שיוחלט לפנות את אביתר. "אנו קוראים לציבור להמשיך להגיע ולחזק את המקום כל הזמן".

על המכתב, חתומים רבנים בולטים מהמגזר הדתי-לאומי, כמעט כל ראשי הרשויות ביו"ש, חברי כנסת ממפלגות 'הליכוד', 'הציונות הדתית', ש"ס ו'יהדות התורה' וכן אנשי תקשורת המזוהים כימניים.

נזכיר כי היישוב אביתר, נקרא על שמו של הקדוש אביתר בורובסקי הי"ד, שנרצח בצומת תפוח לפני כ-8 שנים. היישוב עלה לפני כחודשיים לקרקע בעקבות הפיגוע הנוסף בצומת תפוח, בו נרצח יהודה גואטה הי"ד ושניים מחבריו נפצעו. גם שמו הונצח על בית הכנסת ביישוב שנקרא "מעלות יהודה".

אביתר פינוי מאחזים ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד