ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הפקרות בריטית

מסמכים מסווגים של משרד הביטחון נמצאו בתחנת אוטובוס

 50 עמודים, בהם מידע מודיעיני רגיש של משרד הביטחון הבריטי נמצאו בערימה רטובה מאחורי תחנת אוטובוס בעיר קנט בשבוע שעבר | במסמכים שנמצאו הייתה התייחסות למתיחות הגואה מול רוסיה

מסמכים מסווגים של משרד הביטחון נמצאו בתחנת אוטובוס
אילוסטרציה צילום: pixabay

מסמכים מסווגים של משרד הביטחון הבריטי המכילים פרטים על ספינת מלחמה ועל הצבא הבריטי, נמצאו בתחנת אוטובוס בעיר קנט, מערכת מסמכים אחת היתה עם מידע רגיש לגבי תגובה רוסית על מעבר אוניה בריטית במימי אוקראינה מול חוף קרים ביום רביעי.

צ'דובר משרד הביטחון של בריטניה אמר כי "עובד דיווח על אובדן מסמכים רגישים", והוסיף כי "זה לא יהיה מתאים עכשיו להגיב עוד דברים", כך דווח ה-BBC.

המסמכים היו כמעט 50 עמודים בסך הכל, ונמצאו בערימה רטובה מאחורי תחנת אוטובוס בעיר קנט ביום שלישי לפנות בוקר. איש ציבור, המעוניין להישאר אנונימי, יצר קשר עם ה-BBC כשהבין את האופי הרגיש של התוכן. ה-BBC דיווח, כי המסמכים, הכוללים מיילים ומצגות, מקורם במשרדו של בכיר במשרד הביטחון.

המסמכים המתייחסים למשחתת של חיל הים המלכותי, HMS Defender, ומלמדים כי משימה צבאית שתוארה על ידי המשרד כ"מעבר תמים במים הטריטוריאליים באוקראינה", עם כלי נשק מכוסים ומסוק בספינה שהונח בהאנגר שלה, נערכה לכך שרוסיה עשויה להגיב באגרסיביות בשל התקרבות ספינות בריטיות לשטח שרוסיה החליטה שהוא שלה.

הדיווח מגיע על רקע דבריו של סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, שנאם יום לאחר שמוסקבה הזהירה את בריטניה כי תפציץ ספינות צי בריטיות בים השחור, אם בריטניה תמשיך עם "פעולות פרובוקטיביות של הצי הבריטי מול חופי האי קרים שסופח על ידי רוסיה".

כזכור, רוסיה רואה בחצי האי קרים חלק משטחה. היא סיפחה את קרים בשנת 2014, אך העולם לא קיבל את הסיפוח, ומחשיב את המקום כחלק מאוקראינה.

כזכור, רוסיה הודיעה ביום רביעי כי ירתה יריות אזהרה והטילה פצצות בסמוך לספינת מלחמה בריטית כדי לגרש אותה ממי הים השחור מול חופי קרים. פרסום שבריטניה הכחישה.

אך ביום שישי האחרון, דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב, מתח ביקורת על בריטניה על הכחשתה כי הצבא הרוסי ירה לעבר הספינה, וקרא לבריטניה ובעלות בריתה לא 'לפתות את הגורל'.

מסמכים מסווגים משרד הביטחון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד