כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"בחייהם ובמותם לא נפרדו"

זוהו גופות בני זוג חרדי באסון בפלורידה: ר' יהודה אריה ורות ז"ל

ככל שהולכות ונוקפות השעות ומאמצי החילוץ נמשכים, מתבררים אט אט ממדי האסון הנורא בפלורידה עם קריסת בניין הדירות במקום | בשעה האחרונה זוהו גופותיהם של בני זוג חרדים תושבי האזור ר' יהודה אריה לייב ורות אוליבקוביץ ע"ה | עד כה זוהו תשעה הרוגים, 3 מתוכם יהודים

זוהו גופות בני זוג חרדי באסון בפלורידה: ר' יהודה אריה ורות ז"ל
ר' יהודה אריה \\ זירת האסון צילום: עדכוני חב"ד - דו"צ

באסון הקריסה במיאמי זוהו גופותיהם של הזוג ר' יהודה אריה לייב ורות אוליבקוביץ ע"ה, בכך הם מצטרפים להרוגה יהודיה נוספת סטייסי פאנג בת ה-54, שהיתה ההרוגה הראשונה שזוהתה באסון הכבד במיאמי. שכזכור, בנה, יונה, היה הנער שבנס נשלף חי מההריסות על ידי כוחות חילוץ בשעות הראשונות של האסון.

אריה אוליבקוביץ' בן ה-79 ורות אוליבקוביץ' בת ה-74 נעדרו מאז יום חמישי. הם התגוררו במספר 704 במתחם בית משותף על חוף הים, "יש מעט מאוד מילים שיכולות להעניק נחמה מכיוון שאתה מתמודד עם טרגדיה מחרידה שאי אפשר להעלות על הדעת שהתרחשה באמצע הלילה", כך אמר הרב שלום בער ליפסקר, מנהיגה הרוחני של האזור ורב בית הכנסת "בל הרבור" שכמה מחבריו נעדרים אף הם.

מכרים ובני משפחה של הזוג ר' אריה ז"ל ורעייתו רות ע"ה, מספרים ל'בחדרי' על אנשים רודפי צדקה וחסד בעלי לב חם לכל דבר שבקדושה. "המאור פנים והלב הטוב שלהם השפיעו רבות על כולנו".

בני הזוג אוליבקוביץ', שהגיעו מוונצואלה, הם הוריה של הגברת לאה פוהל, תושבת שכונת ווסט רוג'רס פארק בשיקגו וחברה בקהילת חב"ד המקומית.

בשנת 2019, בני הזוג תרמו ספר תורה לישיבת אור אליהו, ליובאוויטש 'מתיבתא' של שיקגו, שם עובדת בתם כמזכירה.

ר' אריה ע"ה רוקד עם ספר התורה שתרם לישיבה לע"נ הוריו המנוחים, לימינו חתנו ר' בצלאל פואהל שיחי' (שטס עם רעייתו למיאמי מיד עם היוודע האסון) ומנהל הישיבה הרב משה בנימין פרלשטיין. קרדיט צילום: עדכוני חב״ד

כמעט 150 איש עדיין נעדרים, לאחר שחלק מבניין בן 12 קומות קרס ביום חמישי, צפונית למיאמי, חלק מתפללים לנס, אחרים כבר החלו לדבר על יקיריהם בלשון עבר, עשרות מתוכם יהודים.

בעקבות ההתמוטטות הבניין בפלורידה בו שהו חרדים רבים, התגלה ביום שישי דו"ח מ-2018, כי הקריסה ככל הנראה נגרמה כתוצאה מחשיפה רבת שנים לאוויר המלוח לאורך חוף הים של דרום פלורידה, בנוסף חוקר ומהנדס קבע כי הבניין שקע כל שנה בשני מילימטרים, הבניין קיים 40 שנה.

הרשויות המקומיות הציבו מאות כוחות כיבוי ומחלצים כדי למצוא ניצולים בין שרידי הבניין המשקיף לים, שקרס בשעות המוקדמות של יום חמישי האחרון, מספר ההרוגים עד כה תשעה, וכ-150 נעדרים.

אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד