ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יצאו פושים?

לאחר עיון במצלמות התברר: הקואליציה ניצחה בהצבעה

כמעט מבוכה: במהלך הדיון עלה להצבעה הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה בעניין מוניות השירות. ולאחר ספירת קולות המצביעים התברר כי ההצעה לא עברה והקואליציה הפסידה. שעה קלה לאחר מכן התברר מעיון במצלמות כי ההצבעה כן עברה: 17 בעד 16 נגד

לאחר עיון במצלמות התברר: הקואליציה ניצחה בהצבעה
ביטן וזוהר בוועדה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שעות של התמוגגות באופוזיציה מההפסד הראשון של הקואליציה, התברר כי בעצם הקואליציה לא הפסידה בהצבעה, לאחר שלא הצליחה להשיג רוב, ועל פי הודעת יו"רית הוועדה חברת הכנסת עידית סילמן, מעיון במצלמות מתברר כי היו 17 בעד, מול 16 נגד.

בתגובה לכך עקץ חבר הכנסת מיקי זוהר את חברי הקואליציה ותהה מה קורה עם ה'פושים' שבעצם הקואליציה כן ניצחה. חבר הכנסת שמחה רוטמן הוסיף ותקף את העובדה כי בשבוע שעבר נאמר לו כי חרג מ-2 דקות ובמקום התחוללה מהומה, לטענתו גם הוא בדק במצלמות ומדובר בדקה ו-58 שניות כולל הזמן של הערות היו"רית.

כזכור, מוקדם יותר ההבוקר דווח על מבוכה לקואליציה, עת במהלך הדיון עלה להצבעה הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה בעניין מוניות השירות. ולאחר ספירת קולות המצביעים התברר כי ההצעה לא עברה, בעקבות כך ש-16 הצביעו בעד, ו-16 הצביעו נגד, כך שהקואליציה לא הצליחה להביא רוב. היו"רית העלתה את הנושא להצבעה חוזרת, ושוב הקואליציה הפסידה,  בהיעדרו של חבר קואליציה מטעם מפלגת כחול לבן. כעת כאמור התברר כי לא כך הם פני הדברים, וההצבעה כן עברה על חודו של קול.

בתוך כך התרחשו הבוקר עימותים נוסף בוועדה עת איחר מיקי זוהר לישיבה, ובירר באיזה סעיף דנים, הוא ננזף על ידי היו"רית, ותקף אותה: "תעני כמו ילדה טובה", לאחר מכן התנצל על חוסר הכבוד של תגובתו: "אם נפגעת ממני חלילה אני מתנצל, שלא תהיינה אי הבנות. זה היה בלהט הרגע, צעקת עליי ישר שאיחרתי. הם בדרך כלל מצטטים את הדברים הפחות נעימים אבל אנחנו רגילים. לא נורא".

חבר הכנסת מאיר פרוש התראיין הבוקר אצל רזי ברקאי בגל״צ ותקף את הממשלה: ״אין שום זכות קיום לממשלה הזו. אם שר בממשלה, השר לביטחון פנים, קופץ ואומר שאין בעיה שארה"ב לא תכיר ברמת הגולן, זה ברור למה הממשלה הזו מסוכנת". פרוש הוסיף וסיפר על המתרחש בוועדה המסדרת: "זימנו אותנו היום ל-8:30 לוועדה המסדרת, אבל רק האופוזיציה התייצבה".

קואליציה וועדה מצלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד