כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המשבר מחריף

הקריסה הכלכלית בלבנון: אנשים מתקוטטים ברחובות • צפו

עדות מיוחדת מלבנון מספרת על הקריסה הכלכלית במדינה - הקטטות בתחנות הדלק, המחירים שלא מפסיקים לעלות, המחסור בתרופות והניסיון של נסראללה להפוך את איראן לחלק מהפתרון. מהסיפורים הגדולים באזור שילוו אותנו עוד תקופה | צפו בכתבה של כאן 11

הקריסה הכלכלית בלבנון: אנשים מתקוטטים ברחובות • צפו
המהומות בלבנון צילום: מתוך הסרטון

בכתבה מטרידה במיוחד על המצב בלבנון שעלול להיות בעל השלכות על הגבול הישראלי-לבנוני, מביא רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11', עדות חיה מהנעשה בלבנון.

גורם צבאי לבנוני אמר לעיתון א-שרק אל-אווסט כי לאחרונה יותר ויותר אזרחים נפטרים מאמצעי לחימה שברשותם ומשליכים אותם לרחוב בעקבות האגירה המוגברת של דלק וסולר בבתי מגורים בצל המחסור החמור. לפי אותו גורם, בשבועות האחרונים, כוחות הביטחון מצאו לא אחת ברחובות בלבנון פגזים, חומרי נפץ, תחמושת ואמצעי לחימה. החשש של האזרחים שנפטרים מאמצעי הלחימה הוא שהשארתם לצד הדלק והסולר, עלולה להוביל לאסון.

לפני שבועיים אמר מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה על משבר הדלק והחשמל החמור בלבנון, כי אם המדינה לא תישא באחריותה והמצב יימשך, אז חיזבאללה יישא וייתן עם איראן על קניית ספינות דלק וסולר שיעגנו בנמל ביירות כדי לספק חשמל: "בואו נראה את המדינה מונעת את זה מהעם הלבנוני". בלבנון מזהירים כי המדינה עלולה להיכנס לעלטה, אם לא יוסדר התשלום לאספקת החשמל. נסראללה אמר: "אם לא תדאגו לדלק, אני אביא אותו מאיראן". אמירה שמגלמת בתוכה את הניסיון של חיזבאללה להדק את אחיזתו.

דלק לבנון נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד