ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סוף לסאגה

קיבלו את המתווה החדש: תושבי מאחז 'אביתר' יעזבו בקרוב • צפו

לאחר מעל לחודש וחצי של התיישבות ופיתוח המקום, תושבי מאחז 'אביתר' מסכימים למתווה הפשרה החדש, לפיו המשפחות יעזבו את המקום ובמקומם תוקם שם ישיבת הסדר חדשה | במקביל: ינחו לבדוק את סקר הקרקע בכדי לנסות להסדיר מחדש את ההתיישבות במקום | צפו

קיבלו את המתווה החדש: תושבי מאחז 'אביתר' יעזבו בקרוב • צפו
מתנחלים לצד חיילים באביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

אחרי שהיו מוכנים להיאבק לקראת הפינוי, היום (שני) תושבי אביתר מודיעים כי אישרו ברוב גדול מתווה פשרה חדשה, לפיו הם יצטרכו לעזוב את בתיהם.

הלילה, ראשי המתנחלים הביאו לתושבים את המתווה עליו סיכמו יחד עם שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד - ובברכת ראש הממשלה נפתלי בנט, לפיו הם יצטרכו לעזוב, אך במקום תוקם ישיבה.

על פי המתווה שאושר, תושבי אביתר יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, אך כל הבתים יישארו במקומם. על הקרקעות של הישוב, משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובראש חודש אלול תוקם ישיבת הסדר חדשה.

במקביל תצא הנחיה למנהל האזרחי לסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע, הקרקע שתעבור את הסקר תוכרז כאדמת מדינה ותוקם התיישבות במקום בתיאום בין ראש הממשלה, שר הבטחון, ראש המועצה האזורית שומרון ותנועת נחלה.

כזכור, בשבועות האחרונים, תושבי אביתר נאבקו על השארת המאחז, וטענו כי הוא הוקם על אדמות מדינה ולא אדמות פרטיות. הם פיתחו את המקום והחלו לצרף עוד ועוד משפחות ונערים לחיזוק המקום.

לאחר שראש הממשלה לשעבר נתניהו העביר את ההחלטה לממשלה החדשה, באופוזיציה הימנית לחצו על האחרון שיסדיר את המאחז, ובעקבות הלחץ בימים האחרונים החלו להירקם מספר מתווי פשרה, עד שהגיעו כאמור למתווה הנוכחי.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן אמר לאחר ההחלטה: "אף צד כאן לא ניצח את הצד השני, בסוף המשימה המרכזית שלנו היא לבנות את ארץ ישראל ולשמור על האחדות בעם ישראל בדרך של אהבת ישראל".

אביתר ישיבת הסדר נפתלי בנט שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד