ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
שינוי לרעה

קונים באינטרנט? ליברמן מתכוון לקלקל לכם את החוויה

שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן מתכוון לבטל את הפטור ממע"מ על רכישות באינטרנט | שרי האוצר האחרונים בישראל, ישראל כ"ץ וקודמו בתפקיד משה כחלון, וכמובן יוזם הפטור יובל שטייניץ סרבו לבטל הקלה זו. שר האוצר הנוכחי ליברמן מתכוון להקשות עוד על האזרחים בישראל

קונים באינטרנט? ליברמן מתכוון לקלקל לכם את החוויה
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשנת 2012 בעקבות המחאה החברתית הגדולה על יוקר המחייה בישראל, קבע שר האוצר דאז יובל שטייניץ כי הפטור ממע"מ על רכישות באינטרנט יגדל מההגבלה של עד 50 דולר ל-75 דולר, כעת מוביל שר האוצר החדש מהלך של ביטול ההקלה.

על פי הדיווח ב'מעריב' שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן מתכוון לבטל את הפטור ממע"מ על רכישות באינטרנט. ולאור התוויה זו של השר, במהלך השבוע תתקיים ישיבה במשרד האוצר לאישור המהלך.

עוד דווח כי כמו הרצון של ליברמן, כך אכן הוחלט באיחוד האירופי, והחל מתחילת החודש בוטל הפטור שם. למרות זאת צוין שרי האוצר האחרונים בישראל, ישראל כ"ץ וקודמו בתפקיד משה כחלון, וכמובן יוזם הפטור יובל שטייניץ סרבו לבטל הקלה זו. שר האוצר הנוכחי ליברמן מתכוון להקשות עוד על האזרחים בישראל.

עוד צוטטו דבריו של מנהל רשות המיסים ערן יעקב שתומך במהלך. לדידו, על פי חישובי האוצר, עלות הפטור ממע"מ מסתכמת ב־1.5 מיליארד שקל לשנה. מנגד באיגוד לשכות המסחר סבורים כי העלות גבוהה יותר ומסתכמת ב־2 מיליארד שקל לשנה.

מדובר כאמור במהלך שמעודד את העסקים המקומיים, ופוגע בצרכנים. יצוין כי עם אישור ביטול ההקלה על ידי שר האוצר, אישור שלא דורש הצבעה, אלא החלטה של השר, ואם ברצונו הוא מציג זאת  בוועדת הכספים, יוותר ה'דיוטי פרי' בנתב"ג כמקום היחיד בארץ בו אפשר לקנות ללא תשלום מע"מ.

שר האוצר אביגדור ליברמן רכישות אונליין מע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד