ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בצל האזהרות של בנט

משרד הבריאות ישמיד מאות אלפי חיסונים; עומסים כבדים בנתב"ג

למרות הדיווח על מינוי פרויקטור מיוחד לנתב"ג, דווח היום כי במקום נרשמו עומסים כבדים, שעלולים שוב לגרום לקריסת מערך הבדיקות, בתוך כך, פורסם כי משרד הבריאות ישמיד כ-800 אלף חיסונים - אם לא תימצא מדינה שתרכוש אותם בשבועיים הקרובים  • וגם, מצב הקורונה העדכני

משרד הבריאות ישמיד מאות אלפי חיסונים; עומסים כבדים בנתב"ג
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל האזהרות של ראש הממשלה נפתלי בנט כי ישנם חיסונים שבקרוב פג תוקפם, דווח הערב (שני) ב'כאן 11' כי משרד הבריאות ישמיד 800 אלף חיסונים לקורונה, אם לא תימצא מדינה שתרכוש אותם בשבועיים הקרובים. עוד דווח כי בצל הקשיים בשיווק החיסונים לציבור, במקביל בנתב"ג נרשמו עומסים כבדים, שעלולים שוב לגרום לקריסת מערך הבדיקות, קריסה שכבר הובילה להתפרצות הקורונה האחרונה במדינה.

יוסי פתאל נשיא לשכת התיירות הנכנסת, הגיב ואמר: "חייבים להעביר את האחריות לכל מה שקורה בנתב"ג להנהלת נתב"ג. הם יודעים לנהל באופן מיטיבי יותר טוב מכל פקיד במשרד הבריאות. הגיע הזמן שמשרד הבריאות יסיר את ידיו מענייני תפעול בכלל ובשדה התעופה בפרט. מדובר בתחום מורכב ומקצועי של ניהול תנועה של אנשים, מטוסים ומטענים וסנכרון בין כל הגורמים".

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות הודעה מיוחדת האומרת כי בהתאם לתקנות, החל ממחר ה- 29.6.2, כל אזרח ותושב ישראלי, מעל גיל 16, יידרש למלא טופס נוסע יוצא במהלך 24 השעות שלפני המראתו מישראל.

בטופס יש למלא פרטים אישיים והצהרה שאינך נוסע או מבקר במדינות המוגדרות ברמת סיכון מירבית. כאשר רשימת המדינות ברמת סיכון מירבית, נכון להיום, כוללת את המדינות: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

יודגש, כי יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות הנ״ל אסורה למעט למי שמחזיק באישור הקבוע בתקנות. ויציאה למדינות הנ״ל, ללא האישור הקבוע בתקנות, הינה עבירה אשר על הפרתה יוטל על המפר קנס בסך 5,000 ש"ח..

במשרד הבריאות הבהירו כי הנ״ל בתוקף עד יום 11.07.21 ויוארך בהתאם לרמת התחלואה בכל אחת מהמדינות. ולאור התחלואה המתגברת בעולם, משרד הבריאות ממליץ להימנע כלל מנסיעות שאינן חיוניות לחו"ל בעת הזו.

בתוך כך, 213 ישראלים אובחנו מאז חצות ליל כחיוביים לנגיף הקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הערב (שני). בסך הכול בוצעו ביממה האחרונה כ-41,500 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 0.5%.

בנוסף על מנתוני משרד הבריאות כי בבתי החולים מאושפזים 43 חולי קורונה, 21 מהם במצב קשה. 15 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. חולה אחד נפטר היום מהנגיף, כך שמספר הנפטרים מקורונה עומד נכון להערב על 6,430. שמונה חולי קורונה נפטרו מתחילת החודש.

בתשעת הימים האחרונים אובחנו בישראל 1,355 חיוביים לקורונה, ממוצע של יותר מ-150 ביום. ב-19 הימים הראשונים של החודש אובחנו 354 חיוביים – ממוצע של כ-18 ביום.

לצד זאת בשורות טובות ומעודדות. נרשמת התעוררות מצד האזרחים ועלייה במספר המתחסנים. רק היום התחסנו במנת חיסון ראשונה 6,872 ישראלים, מתוכם בני 12 עד 15. 1,614 ישראלים קיבלו היום את מנת החיסון השנייה. בתשעת הימים האחרונים התחסנו בישראל 66,828 אזרחים. בממוצע - 7,425 מנות חיסון ראשונה ניתנו ביום.

מנכ"לית קופת חולים 'מאוחדת', ד"ר סיגל רגב-רוזנברג אמרה הערב ב'כאן 11': "אין לנו בעיה של חיסונים. יש לנו מעל 150 אלף חיסונים זמינים, שתוקפם אמור לפוג בסוף החודש. יש נגלות נוספות. השנה זרקנו גם 400 אלף חיסוני שפעת, זה קורה כל שנה"; לגבי מנה שלישית אמרה, "נחכה לדצמבר".

 

קורונה משרד הבריאות נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד