י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא השליכו רימון על שייח"

במליאת הכנסת: הח"כ מש"ס יצא להגנת הגאב"ד • צפו

ח״כ משה אבוטבול מש"ס נאם במליאת הכנסת וקרא לשר הבט״פ לחקור את השלכת רימון ההלם על גאב״ד העדה החרדית הגרי״ט ווייס על ידי שוטרים, במהלך הפגנה נגד חילולי קברים בגוש עציון

במליאת הכנסת: הח"כ מש"ס יצא להגנת הגאב"ד • צפו
הפגנות בגוש עציון נגד חפירות קברים צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס נאם היום (שני) במליאת הכנסת וקרא לשר לביטחון פנים עמר בר לב לחקור את השלכת רימון ההלם על גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס על ידי שוטרים.

אבוטבול אמר: "בלשכתי בכנסת התקבלו תלונות רבות על מקרה מצער מאוד שהיה ודורש את תשובותיו של השר לביטחון פנים עומר בר לב, המדובר במרן גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט״א שהגיע ביום רביעי שעבר לאזור גוש עציון ליד מושב נווה דניאל, שם התקיימה עצרת מחאת ענקית בהשתתפות של יותר מאלף איש מאנשי 'העדה החרדית' נגד חפירות קברים המתקיימות במקום".

הח"כ הסביר: "מדובר בעבודות הנעשות במקום לצורך הרחבת כביש המנהרות. לדברי אנשי העדה החרדית במקום נמצאו מערות קבורה עתיקות ע"י 'רשות הארכיאולוגיה', ולטענתם מדובר בקברי ישראל מימי בית שני".

"כזכור לפני כמה חודשים היו מתקיימות שם מידי יום הפגנות סוערות ע"י אנשי העדה החרדית עד שהפסיקו את החפירות במקום", הזכיר אבוטובול, "אלא שלפני שבוע נראו במקום שוב ארכיאולוגים מלקטים את העצמות עבור המשך החפירות במקום, וכמובן ההפגנות התחדשו".

לדבריו, "אנשי 'העדה' אירגנו מחאת ענק לאותו היום. ואכן למקום הגיעו יותר מאלף איש כבר משעות הבוקר, בהמשך הגיעה למקום שיירת רכבים, שבהם ישבו בין השאר; גאב"ד ירושלים הגאון הרב יצחק טוביה ווייס ומקורביו, וכן הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, האדמו"ר ממשכנות הרועים, הגה"צ רבי יהושע דוד טורצ'ין, רבה של קהילת הפרושים וכן חברי הבד"ץ ומורי ההוראה של העדה החרדית. עם הגעתם של רכבי הרבנים החל ציבור המוחים להתאסף סביב רכבם של הרבנים תוך כדי אמירת תהילים, ראוי לציין שרכבם של הרבנים היה במרחק משטח העבודה כך שעם הגעתם של הרבנים, החלו ההמון לזרום לכיוון הפוך משטח העבודה, כך שכוחות המשטרה ששמרו על שטח אתר בניה, היו צריכים להיות מרוצים מהנעשה, אך ללא סיבה נראית לעין החלו השוטרים בירי רימוני הלם לעבר רכבם של הרבנים, כאשר בין השאר פוצצו כמה מהם גם על רכבו של הגאב"ד".

הח"כ תקף בחריפות: "מקורביו של הגאב"ד מוסרים כי חלון רכב המיציבושי שבו נסע הגאב"ד כמעט התנפץ מהרימון והגאב"ד נבהל מאוד מהנעשה. חוץ מכך שמדובר באחד מגדולי הדור, הרי מדובר בזקן שנמצא בגיל תשעים וחמש, ומאיפה שמענו כזאת לזרוק רימון הלם ולהבהיל זקנים? וחוץ מזה הרי הרכב היה רחוק מהכביש ולא היה בכלל סיבה לפזר את ההתקהלות סביב רכבו של הגאב''ד שרק היה שם עבור אמירת תהילים, ולא הפרו את הסדר בכלל, חוץ מכוחות המשטרה שהם היו אלו שעמדו על הכביש בסמוך, וגרמו לחסימתה".

"ואני מזכיר", המשיך אבוטבול, "שמחאתם היא על שמירת קברי אבותינו והתנגדות לעבירה החמורה של חילול ובזיון שוכני עבר שצרות רעות ורבות עלולות להגיע לאחר עבירה של חילולי קברי מתים".

לטענתו, "אף פעם לא ראינו התנהגות אגרסיבית שכזו במחאות האלימות של הערבים, ובוודאי שאף פעם לא השליכו רימון הלם לעבר רכבו של שייח' ערבי. התנהגות ברברית של המשטרה. מקרה זה דורש תשובות מידיות על התנהלות המשטרה. ואני שואל את שר הבט״פ עומר בר לב, עד היכן הוא קו בר לב למניעת מקרים חמורים אלו שיכלו להסתיים בהרג! היכן הרגש היכן האחריות ?? מצפה לתשובות והתנצלות דחופה", דברי אבוטבול.

משה אבוטבול העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס רימון הלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד