י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הביקור הראשון והאחרון

ביידן לריבלין: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי"

לקראת סיום כהונתו, נפגש נשיא המדינה ריבלין עם נשיא ארה"ב ביידן שהצהיר בפניו שלא יאפשר איראן גרעינית, וזאת על רקע שיחות הגרעין בווינה | ריבלין הדגיש בפני מארחו כי "איראן היא האיום האסטרטגי החמור ביותר לעולם החופשי"

ביידן לריבלין: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי"
ריבלין בפגישתו עם ביידן צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין נפגש היום (שני) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחדר הסגלגל בבית הלבן. זו הפגישה הראשונה של בכיר ישראלי עם ביידן לאחר כניסתו לתפקיד בינואר השנה. המארח הבהיר לריבלין בפגישתם: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי". ריבלין יגיע היום למפגש פרידה בקונגרס בהובלת יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

עוד דווח, כי ביידן אמר כי הוא עובד "קרוב מאוד עם הממשלה החדשה בישראל", והתייחס להזמנת ראש הממשלה נפתלי בנט לבית הלבן, "אני מצפה לארח את ראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן בקרוב" אמר. הוא הוסיף כי ארצות הברית תומכת לחלוטין בהסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ ואפריקה, וכי ארה"ב תמשיך לעבוד עם ישראל כדי לקדם שלום ויציבות באזור. 

באתר 'וואלה' דווח, כי ביידן אף ציין כי הוא הורה על התקיפות האוויריות אתמול בעיראק. "החרטה היחידה שלי היא שאתה עוזב כנשיא", אמר ביידן. ריבלין השיב כי "לישראלים זה היה מספיק זמן. שמונה שנים זה יותר מדי. עשיתי כמיטב יכולתי".

מוקדם יותר כתב ביידן "אחר הצהריים אפגש עם נשיא ישראל ראובן ריבלין בבית הלבן. אני מצפה להדגיש את עוצמת היחסים הדו צדדיים בין שתי מדינותינו ולפעול יחד להשגת ביטחון ויציבות באזור".

ראובן ריבלין ג'ו ביידן הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד