ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

מחקר חדש: אצל אבותינו לא הייתה קיימת מחלת הסרטן

מחקר בריטי חדש מגלה: בדורות הקודמים לא הייתה קיימת מחלת הסרטן והוא החל להיות נפוץ אך ורק בעת החדשה • בבדיקת מאות חנוטים התברר כי בעת העתיקה כמעט איש לא לקה במחלה שהיא היום גורם המוות השני בעולם • החוקרים: המחלה נגרמת בשל אורח חיים לקוי

מחקר חדש: אצל אבותינו לא הייתה קיימת מחלת הסרטן

בדורות הקודמים לא הייתה קיימת מחלת הסרטן והוא החל להיות נפוץ אך ורק בעת החדשה. זו המסקנה החד משמעית של קבוצות חוקרים באוניברסיטת מנצ'סטר.

כדי להוכיח את טענתם בדקו החוקרים מאות חנוטים ממצריים ויון וגילו שהמחלה כמעט לא הייתה קיימת בעת העתיקה. זאת משום שהמחלה נובעת מאורח חיים מודרני לקוי.

"היום הסרטן הינו הגורם השני בעולם לתמותה", אמרה אחת החוקרות רוזלי דויד, "מי שיבחון היום בני אדם שנפטרו לעולמם יגלה ברבים מהם את סימני אותה מחלה. אך בבדיקת מאות מומיות חנוטות מצאנו את סימני המחלה רק באחת מהן".

"בעולם העתיק לא היה דרך לרפא המחלה", הוסיף חוקר אחר, דוד צימרמן, "לכן לו היו אנשים חולים במחלה הזו היינו מוצאים את סימניה ברבים מהחנוטים שבדקנו".

בשל הגילוי הזה, הסיקו החוקרים, שגורמי המחלה קשורים לעידן המתועש ולחיים המודרניים. בין הגורמים מונים החוקרים תזונה לקוייה וחיים בלחץ גבוה.

יצויין שגם מחקרים אחרים שהשוו בין חברות מודרניות ומערביות לחברות פרימיטיביות הקיימות עד היום בעולם השלישי, העלו גם הן את אותם הממצאים והגיעו לאותן המסקנות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד