י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם שווה להשקיע בקידום אתר אורגני

כל בעל עסק חייב ליצור לעסק שלו נוכחות באינטרנט בכדי להגדיל את קהל הלקוחות שלו, למתג את העסק שלו ולהפוך אותו לעסק רווחי יותר

האם שווה להשקיע בקידום אתר אורגני
קידום אתרים צילום: canva

במציאות שאנו חיים בה כיום, ידוע כי פלטפורמת הפרסום והשיווק הטובה והיעילה ביותר עבור כל עסק ולא משנה אם מדובר על עסק גדול או קטן היא האינטרנט. בעוד שבעבר האינטרנט היה מצוי בבתים של אנשים אמידים בלבד שכן, העלות של חיבור לאינטרנט הייתה גבוהה והייתה מבוססת על שימוש בקו הטלפון הביתי, הרי שכיום האינטרנט זמין בכל בית וזאת בשל המחיר המשתלם שלו והיכולת לגלוש בצורה חופשית מבלי שהדבר תופס את הקו הביתי. מכיוון שלמרבית האנשים כיום יש אינטרנט ומכיוון שמרבית האנשים גולשים באינטרנט, עושים קניות באינטרנט וכמובן, מחפשים מידע אודות כל דבר שהם מעוניינים לדעת עליו, לרבות עסקים שהם זקוקים לשירותיהם ועוד, הרי שכל בעל עסק חייב ליצור לעסק שלו נוכחות באינטרנט בכדי להגדיל את קהל הלקוחות שלו, למתג את העסק שלו ולהפוך אותו לעסק רווחי יותר.

כיצד מייצרים נוכחות באינטרנט לעסקים?

הפעולה הראשונה שיש לבצע בכדי ליצור נוכחות לעסק באינטרנט היא לבנות עבורו אתר אינטרנט. בין אם מדובר על אתר תדמיתי, בין אם מדובר על אתר מסחרי ובין אם מדובר על אתר שמשלב בין תדמית למסחר, אין ספק שיש לבנות אותו בצורה האיכותית ביותר הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה פונקציונאלית. לצורך בניית האתר יש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. לאחר שבונים אתר אינטרנט איכותי מאוד לעסק, זה הזמן לגרום לכמה שיותר גולשים שמהווים את קהל היעד של העסק, לבחור להיכנס דווקא לאתר האינטרנט של העסק ולבחור בו על פני אתרים של עסקים מתחרים לו. כיצד עושים את זה? באמצעות קידום האתר בגוגל.

קידום אתר בגוגל- מה זה אומר?

כאמור, כיום כל אדם שמחפש מוצר כלשהו, מידע על תחום כלשהו או עסק כלשהו, יעשה זאת בצורה הקלה והפשוטה ביותר באמצעות גוגל. גוגל מהווה את מנוע החיפוש החזק ביותר כיום וידוע כי הוא מציג את התוצאות הטובות ביותר בהתאם לכל חיפוש. אין כמעט אדם כיום שלא משתמש בגוגל כאשר הוא מחפש מוצר או עסק כלשהו. המטרה של קידום אתרים היא לגרום לאלגוריתם החיפוש של גוגל לדרג את האתר גבוה יותר מאתרים מתחרים לו, כך שכאשר גולש שמהווה לקוח פוטנציאלי של העסק יקליד שאילתת חיפוש שקשורה לעסק באופן כלשהו, האתר של העסק יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בהתאם לחיפוש של הגולש. כמובן שגולשים יבחרו להיכנס לאתרים שיופיעו להם בין תוצאות החיפוש הראשונות ועל כן, מטרתו של תהליך קידום בעצם הוא להביא את האתר למקומות הללו בכל חיפוש רלוונטי של גולש.

קידום אורגני בגוגל- במה מדובר?

קידום אתר בגוגל יכול להתבצע באמצעות שיטת הפרסום הממומנת בגוגל אדוורדס או באמצעות שיטת הקידום האורגני בגוגל. באמצעות קידום ממומן, ניתן ליצור קמפיין שיכיל קבוצות מודעות שונות שיופיעו בין תוצאות החיפוש הממומנות של גוגל, כאשר גולש יקליד שאילתת חיפוש שמכילה מילת מפתח שהוגדרה לקמפיין. התשלום על הקמפיין יהיה בהתאם למספר הקליקים שהוקלקו על המודעה שהוצגה, כאשר מחיר לקליק יקבע בהתאם לפרמטרים שונים. מראש מוגדר תקציב ספציפי לקמפיין והמודעה תוצג כל עוד התקציב לא נגמר. ברגע שהתקציב יגמר, המודעות הממומנות יוסרו. קליק על המודעות הממומנות יוביל לדף נחיתה או לדף כלשהו באתר.

על אף שמדובר על שיטה שיכולה להביא תוצאות טובות ולא מעט לידים בפרק זמן קצר, הרי שעדיין שיטת הקידום האורגני בגוגל היא שיטה יעילה הרבה יותר משיטת הקידום הממומן.

קידום ממומן בגוגל רלוונטי בעיקר עבור מטרות קצרות טווח של העסק כגון: מבצע מוגבל בזמן שהעסק מפרסם, מוצר חדש שהוא מפרסם, או אתר חדש שהוא העלה לאוויר. בכדי להשיג תוצאות ארוכות טווח וכן, בכדי שהאתר יופיעו בין תוצאות החיפוש האורגניות יש לקדם את האתר באופן אורגני.

קידום אורגני הוא בעצם קידום שהמטרה שלו היא לבצע פעולות שונות הן בתוך אתר האינטרנט והן מחוץ לאתר האינטרנט וזאת בכדי שהאלגוריתם של גוגל ידרג את האתר בצורה טובה בכל חיפוש רלוונטי של גולש ובהתאם לכך, יציג אותו בין תוצאות החיפוש האורגניות הראשונות.

גולשים לרוב יעדיפו לבחור בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל על פני תוצאות חיפוש ממומנות שכן, הם מבינים כי מדובר על תוצאות חיפוש אמינות יותר ועל כן, כאשר האתר מופיע בין תוצאות החיפוש האורגניות הראשונות בגוגל, סיכוי גבוה שהגולש יבחר בו על פני אתרים מתחרים לו שמופיעים אחריו.

כיצד מתבצע קידום אורגני בגוגל?

בכדי לבצע קידום אתרים אורגני בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לבצע פעולות שונות בתוך האתר כגון: להזין באתר תוכן איכותי, שיעניק ערך לגולש, לא משוכפל ולא מועתק. חשוב שהתוכן יכיל מילות מפתח ספציפיות שמקדם האתרים ביצע חקר מילות מפתח אודותן. כמו כן, יש צורך לדאוג לחוויית משתמש באתר שתגרום לגולשים להישאר כמה שיותר זמן באתר. עיצוב חווית משתמש תבוא לידי ביטוי בלא מעט מישורים כגון: בחירה בכתובת URL למשתמש, הפיכת האתר לנגיש, התאמת האתר לכל הדפדפנים, התאמת האתר למובייל, טעינה מהירה של האתר, היררכיה בתוכן של האתר ועוד. כמו כן, קידום אתרים אורגני איכותי יבוא לידי ביטוי בבניית קישורים יוצאים מהאתר וקישורים נכנסים לאתר. בניית מערך קישורים חייבת להתבצע בצורה הטובה ביותר על מנת שהם אכן יתרמו לקידום האתר.

בכדי לקדם אתר באופן אורגני בצורה הטובה ביותר שתסב לו את התוצאות הרצויות, יש לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום קידום אורגני בגוגל. אנשי מקצוע שיש להם ניסיון בתחום, ידע מקצועי רחב היקף ולא מעט לקוחות שממליצים עליהם, הם אנשי המקצוע שכדאי לבחור בהם עבור קידום אתר אורגני.

קידום אורגני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד