ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
למחות או להרפות?

כיצד עלינו להתייחס לממשלה החדשה // טור עוצמתי

מאז הקמת ממשלת האחדות של נפתלי בנט ויאיר לפיד יחד עם חברם השלישי אביגדור ליברמן, ישנן דעות רבות של אזרחים המיוצגים באופוזיציה, האם לתת לממשלה זאת את האפשרות להוכיח עצמה או להילחם בכל הכוח בכדי להפילה? / טור אישי עוצמתי

כיצד עלינו להתייחס לממשלה החדשה // טור עוצמתי
ישיבת ממשלה צילום: עמית שאבי, לע"מ

מאז השבעתה של הממשלה החדשה, דעותיהם של האזרחים המיוצגים באופוזיציה, מתחלקות לשתיים.

חלקם מגנים אותה בכל מקום אפשרי ומנסים לחשוף כמה שיותר שקרים ופגמים של חברי הקואליציה החדשה. אותם אנשים מרגישים שליחות של ממש, לחשוף את הממשלה החדשה על כל חסרונותיה ולדאוג להפלתה במהירות האפשרית, כאילו שהדבר תלוי אך ורק בציוץ של פלוני ובמחאה הפרטית של אלמוני.

חלקם האחר של המיוצגים באופוזיציה, ספק התייאשו ספק השלימו עם הממשלה החדשה, ובכל מקום אפשרי הם דואגים לאמר:" תנו להם צ'אנס", "בואו ניתן להם לעבוד", "עוד בסוף רק טוב יצא לחרדים מהממשלה הזו".

ועוד שלל אמירות נוספות המשדרות השלמה עם הקואליציה הנוכחית.

לעניות דעתי, אזרחים אשר היו רגילים להיות מיוצגים בקואליציה ואשר נבחריהם היו בשלטון למעלה מ10 שנים, אינם יודעים כיצד להתמודד עם תחושת ההפסד. ההרגשה הזו אינה מוכרת להם כלל והם סבורים כי השלמה עם המצב היא הדרך להתמודד עם ההפסד.

באחד מהדיונים שניהלתי סביב הקמת הממשלה, נגשה אלי משהי ושאלה אותי בכנות: " מדוע את דואגת לחשוף שקרים מן העבר של חברי הקואליציה? מדוע את דואגת לעדכן את קהל עוקבייך בכל הונאה שמבצעת הממשלה הנוכחית? מדוע אינך מרפה?  תני להם לעבוד, אולי בסוף עוד יהיה פה שינוי"?  

כאב לי לשמוע את השאלה הזו ממשהי שמיוצגת באופוזיציה ועוד יותר כאב לי ששאלה כזו באה מכיוונה של אישה חרדית.

ראשית, עניתי לה, כי שאלה כזו מוכיחה לי עד כמה נכון הביטוי שהדמוקרטיה מתה, משום שבמשך שנים מעולם לא נתקלתי באמרה כזו כאשר הימין היה בשלטון, להיפך, ראיתי מפגינים נחושים אשר הגיעו יום אחר יום לבלפור על מנת להפגין נגד הממשלה, מכוח הדמוקרטיה.

עוד הוספתי ועניתי לה כי תפקיד האופוזיציה הינו למחות נגד הממשלה ואף להביא להדחתה בהתאם לחוק. במידה והאופוזיציה אינה ממלאת אחר תפקידה זה, אין כל סיבה לקיומה.

סבורני כי כל אדם שערכי הדמוקרטיה חשובים לו והוא אינו מסכים עם דעותיה של הממשלה החדשה, עליו למחות כנגדה בשם הדמוקרטיה.

כיום בעידן הרשתות החברתיות, קיים כוח רב לציבור הרחב, לבקר, לחלוק, להטיל ספק ולמחות כנגד דברים שאינם עולים בקנה אחד עם השקפת עולמו. זוהי בדיוק דמוקרטיה!

שנית, אני חושבת כי כל אדם שהדת חשובה לו, עליו להזדעזע מרוח הממשלה החדשה.

ממשלה אשר שר האוצר שלה (ליברמן) נדבק לפני כמה שנים בחיידק לא מוסבר של שנאת חרדים.

ממשלה אשר אחד מחברי הקואליציה שלה, מעוניין להקל על הליך הגיור, צעד אשר יוביל להוזלת התהליך ויאפשר לכל אדם אשר מעוניין להתגייר בשל שיקולים פסולים/רדודים, לעשות זאת. ובקלות.

ממשלה אשר נמצא בה אדם שברצונו להטביע בנו את עקרונות התנועה הרפורמית, אשר כל יהודי אורתודוקסי בארה"ב יוכל לספר לנו את הנזקים הרבים וההשלכות החמורות כתוצאה מגדילתה של התנועה הרפורמית.

ועוד אין ספור דוגמאות לניסיון עקירת הדת בא"י.

כמובן שהכל משמיים וזהו רצונו של ה', אין אנו מבינים חשבונות שמיים,

אך על כל יהודי ויהודייה שערכי הדת חשובים להם, מוטלת המשימה למחות ולהתקומם על הממשלה הזו ולנסות לעשות כל שביכולתם להפלת הממשלה הנוראית הזו.

כנאמר: "כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

 

טור אישי אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד