י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חוצה גבולות

'העדה' במפגן תמיכה בגאב"ד ירושלים: האדמו"רים השתתפו מרחוק

אלפי בני 'העדה החרדית' התכנסו לעצרת מחאה בכיכר השבת בי-ם, כדי למחות על הפגיעה בגאב"ד הגרי"ט וייס, במהלך מחאה נגד חילולי קברים בגוש עציון כאשר שוטרים השליכו על רכבו רימוני הלם - בהשתתפות אדמו"רים, רבנים וחברי הבד"ץ | הרבי מסאטמר נשא נאום מארה"ב

'העדה' במפגן תמיכה בגאב"ד ירושלים: האדמו"רים השתתפו מרחוק
עצרת מחאה של העדה החרדית נגד ביזוי הגאב"ד צילום: שמואל דריי

אלפי בני 'העדה החרדית' בירושלים התכנסו היום (שלישי) לעצרת מחאה גדולה בירושלים, כדי למחות על הפגיעה בגאב"ד העדה החרדית הגאון רבי טוביה וייס, במהלך מחאה נגד חילולי קברים בגוש עציון כאשר שוטרים השליכו על רכבו רימוני הלם.

המחאה נערכה בכיכר השבת בירושלים, בהשתתפות אדמו"רים, רבנים וחברי הבד"ץ של 'העדה החרדית', שישבו על בימת כבוד מוגבהת, ממנו נמסרו הנאומים חוצבי הלהבות.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שהשתתף בעצרת מסר דברים ומחה על הפגיעה הגדולה בגאב"ד. הרבי אמר כי על המתאספים להתחזק בלימוד התורה, כתשובת משקל נגד ביזוי התורה שהתרחש.

הגאון רבי יהודה פישר, מרבני העדה החרדית, הפתיע את הנוכחים בדברי מוסר חריפים, וטען כי המושג של ביזוי כבוד התורה התנחל כבר גם בחוגים של 'העדה', כשכוונתו להתנכלות של גורמים מסוימים נגד ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך.

גם המשפיע הנודע הגאון רבי אלימלך בידרמן נאם בעצרת ומחה על הפגיעה ב"עיני העדה", והרחיב גם על גודל העוון של 'חיטוטי שכבי' ועל החשיבות של מחאת העדה החרדית נגד אלה שחופרים ומחללים את כבוד המת.

הרבנים הליטאים, הגאון רבי דוד פיינשטיין והגאון רבי משה דוד לפקוביץ, משגיח בישיבת 'באר יעקב' ובנו של הגאון הגדול רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל, מסרו גם הם דברי מחאה חריפים על הפגיעה החמורה בכבוד הגאב"ד.

האדמו"ר מסאטמר השמיע דברי מחאה מתוך ביתו בויליאמסבורג שהועברו בשידור חי אל רחבת העצרת, במהלכם הוא טען כי אסור לשתוק על פגיעה בכבוד הגאב"ד וכי חובה למחות על המעשה הנפשע של שוטרי משטרת ישראל.

הרבי אמר בין דבריו: "יפקד השם אלוקי הרוחות לכל בשר, 'איש על העדה', מרן הגאב"ד של ירושלים הוא המנהיג של כלל ישראל, מרא דארעא דישראל, וממשיך את דרכם של גדולי ישראל מהדור הקודם, ועל כלל ישראל החובה למחות על ביזוי כבוד תורתו ע"י השלטון ושלוחיו אשר מטרתם עקירת הדת ושמד".

"וכל אלו המוסרים נפשם להגנת קברי ישראל מידי מחלליהם, הם ממשיכים את דרך אבותינו והעדה החרדית מדור דורות. תחזקנה ידיכם". כך האדמו"ר מסאטמר שמסר את הדברים בשידור חי ממחנה 'דברי יואל' בסוואן לייק, שם הוא שוהה בימים אלו למנוחה.

מו"צ 'העדה החרדית' ומרבני תולדות אהרן, הרב רפאל סאקס, הקריא את מכתבו של האדמו"ר מתולדות אהרן ששוגר במיוחד לעצרת, בו מחה האדמו"ר בחריפות על השלכת רימוני הלם. מכתבו של הרבי חיזק את המחאה, זאת לאחר שחסידות תולדות אהרן נחשבת כחלק מהקהילות אשר משתייכות לדעתו ושיטתו של ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, בשורת נושאים השנויים במחלוקת.

לקראת סיום העצרת פרשו חלק מהמשתתפים מהמחאה וצעדו לכיוון בר אילן כדי להפגין נגד תקיפת הגאב"ד על ידי כוחות המשטרה שפיזרו את ההפגנה בגוש עציון.

העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס סאטמר תולדות אהרן אלימלך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד