כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לאמא שלי היו קמעות"

יאיר גרבוז: "מי שמאמין בביאת משיח - איבד אותי"

האמן הישראלי יאיר גרבוז הזכור מקמפיין הבחירות ב-2015 אז עלב במאמינים וכינה אותם "מנשקי קמעות", ממשיך היום באותו קו ואומר, "מי שאומר לי שהוא מאמין בביאת המשיח - איבד אותי"

יאיר גרבוז: "מי שמאמין בביאת משיח - איבד אותי"
יאיר גרבוז צילום: משה שי, פלאש 90

האמן הישראלי יאיר גרבוז זכור כמי שחתום יותר מכל על ניצחון הליכוד בבחירות 2015, אז בעצרת שמאל בכיכר רבין בתל-אביב עלב במסורתיים ובתומכי נתניהו. "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים – רק קומץ!", אמר אז גרבוז ועורר סערה שתיזכר לדורות.

היום (רביעי) נדמה שגרבוז לא למד לקח ובראיון לתחנת הרדיו 'גלי ישראל' המשיך לעלוב בשומרי המסורת והמאמינים: "אם למישהו יש בכיס תמונה של המשיח (מתכוון לרבי מחב״ד) - כן, צריך להזהיר מפניו", אמר גרבוז וציין: "לא צריך לרדוף אותו, אבל צריך להזהיר מפניו. כשאדם אומר לי ׳אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח׳ - הוא מאבד אותי".

גרבוז המשיך לתקוף את המאמינים בביטויים קשים: "אם מישהו הופך את האמונה לביטוח משלים - זה מסוכן בעיני, יכול להיות שאני טועה, אבל זה לא משהו נגד מזרחיים. גם לאמא שלי היו קמעות. אמא שלי גם הלכה עם חוט אדום על היד. אני לא נגד מיסטיקה, אני נגד הפיכת הדבר הזה לאורח חייהם של צעירים שאח"כ הם חסרי פרנסה".

כזכור, כעשרה ימים לפני הבחירות הסוערות של 2015 התייצב גרבוז לעצרת שמאל בכיכר רבין תחת הכותרת "ישראל רוצה שינוי" ובנאומו תקף את "הקומץ" שתומכים בליכוד ונתניהו ואמר בין היתר: "אנשי "כהנא צדק" וצורחי "מוות לערבים!" הם קומץ – הם רק קומץ! ורשעי תג-מחיר הם בוודאי קומץ – ממש קמצוץ! גם נאמני הר-הבית מחדשי המקדש ומלבי השנאה הם קומץ. האלימות היא רק תופעה שולית. חיזרו, חזרו ואמרו ושיננו לנו שהגזענים המאיימים והמקללים אינם מייצגים כלל את החברה הישראלית. – הם רק – קומץ! ועוד החציפו ואמרו שהגנבים ולוקחי השוחד גם הם רק קומץ. והמושחתים והנהנתנים-החזיריים, לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה – קומץ. והחושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב – הם קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים – רק קומץ!".

יאיר גרבוז משיח גלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד