כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תוצאה טרגית"

תשע שנות מאסר לדורס רוכבי האופניים

תשע שנים וחצי נגזרו הבוקר על יונתן פדידה, שנהג תחת השפעת סמים ודרס למוות את תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בעת שרכבו על אופניים בשרון | השופטת פנתה למשפחות ההרוגים: "הכאב ילווה אתכם עוד הרבה שנים" | עורך דינו הדף את הביקורת על העונש המקל: "בהתחשב בנתונים ולקיחת האחריות זו התוצאה הראויה"

תשע שנות מאסר לדורס רוכבי האופניים
יונתן פדידה בבית המשפט צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (רביעי) תשע שנות מאסר וחצי על נהג הרכב שדרס למוות שני רוכבי אופניים בשנה שעבר סמוך למחלף הדרים שבשרון. על הנהג, יונתן פדידה, נגזרו בנוסף 18 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור בתוך 3 שנים מיום שחרורו עבירות בהן הורשע מסוג פשע, ו-6 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור בתוך 3 שנים מיום שחרורו עבירות בהן הורשע מסוג עוון.

בנוסף, הושתה על פדידה פסילה בפועל מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה למשך 15 שנים מיום שחרורו ממאסר. יחד עם זאת, הוא ייאלץ לשלם פיצוי כספי של 100,000 ש"ח לכל אחת ממשפחות ההרוגים.

תומר ויינשטיין ויניב לוגסי על רקע התאונה\\צילום: דוברות זק"א; באדיבות המשפחה

בתאונה הקטלנית שאירעה בתאריך 16.12.19 בציר הגישה למושב בני ציון, על כביש 5511 נהרגו רוכבי האופניים תומר ויינשטיין בן 45 ויניב לוגסי 44. במסגרת הסדר הטיעון הורשע פדידה בהמתה בקלות דעת, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בהשפעת סמים ושיבוש מהלכי משפט. בדיון גזר הדין אמרה השופטת לבני המשפחות כי "הדמויות של יניב ותומר ילוו אותי לעוד הרבה שנים. גם הכאב ילווה אתכם עוד הרבה שנים לצערי. אני מקווה שתבחרו בחיים".

"מדובר בסיטואציה קשה עם תוצאה טרגית ולכן הדיבורים על תוצאה קלה מידי הם לא תיאורים שמתאימים לסיטואציה, ליבנו עם המשפחות", אמר פרקליטו של פדידה, עו"ד עדי כרמלי. "בהתחשב בנתונים ולקיחת האחריות זו התוצאה הראויה במקרה הזה. ביהמ"ש התרשם מאוד מלקיחת האחריות הכנה והאמיתית. יונתן כואב וסובל ולוקח אחריות מלאה".

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, פדידה נהג תחת השפעה של סם בעל חומר פעיל בריכוז גבוה. במהלך הנהיגה הוא האיץ ועקף שני כלי רכב במהירות של כ-160 קמ"ש. כשהוא בנתיב הנגדי, הבחין פדידה ממרחק קצר ברכב שהגיע מולו, ובתגובה לכך סטה ימינה בחדות בחזרה לנתיב שבכיוון נסיעתו. אז הוא איבד שליטה על הרכב, סטה לנתיב הנגדי, ופגע עם חזית המכונית במעקה הבטיחות. רכבו הסתחרר כתוצאה מהמכה ופגע למוות ברוכבי האופניים.

דריסה רוכב אופניים יונתן פדידה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד