י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיתוף פעולה כלכלי ומסחרי

שרי החוץ של ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם

במסגרת ההסכם סוכם על הקמת ועדה כלכלית משותפת בראשות משרדי הכלכלה שתקדם את מימוש ההסכם ותבחן דרכים להגדלת הסחר והסרת חסמים לסחר. משרדי הכלכלה של שתי המדינות יהיו מתאמי ההסכם

שרי החוץ של ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם
עבדאללה בן זאיד, ויאיר לפיד צילום: שלומי אמסלם לע״מ

במהלך ביקורו ההיסטורי של שר החוץ יאיר לפיד באיחוד האמירויות חתמו שר החוץ של איחוד האמירויות, הוד מעלתו השייח עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ לפיד על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי בין המדינות - Agreement on Economic and Trade Cooperation.

ההסכם נחתם בטקס רשמי במשרד החוץ האמירתי בתום הפגישה הבילטראלית בין שרי החוץ. ועל פי ההסכם הממשלות מחוייבות לפיתוח היחסים הכלכליים וזרימה חופשית של סחורות ושירותים, כמו גם שת"פ בירידים, חילופי מומחים וידע, חילופי משלחות, שת"פ בתקינה ורגולציה, עידוד שיתופי פעולה של המגזר הפרטי, עידוד מו"פ, אגרו טכנולוגיות ועוד.

על מנת שייכנס לתוקף על שתי הממשלות לאשרר את ההסכם. ההסכם יישאר בתוקף לחמש שנים ויתחדש מאליו לפרקי זמן עוקבים של חמש שנים.

במסגרת ההסכם סוכם על הקמת ועדה כלכלית משותפת בראשות משרדי הכלכלה שתקדם את מימוש ההסכם ותבחן דרכים להגדלת הסחר והסרת חסמים לסחר. משרדי הכלכלה של שתי המדינות יהיו מתאמי ההסכם.

איחוד האמירויות יאיר לפיד שיתוף פעולה הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד