י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גיוס בנות

מקלב במליאה: דרכם של הגברים להילחם - נשים לא

אתמול היה חוסר בהירות בוועדה המסדרת לגבי הבנת ההשקפה בין איסור גיוס נשים לצבא וקבלת הפטור. חבר הכנסת אורי מקלב הבהיר את הדברים במליאת הכנסת ועקץ את שרת התחבורה שמבינה כי המיזוג ברכבת צריך להיות מותאם, ובצבא לא

מקלב במליאה: דרכם של הגברים להילחם - נשים לא
מקלב צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הצעת חוק שירות בנות לגיוס בנות עלתה היום (רביעי) לדיון במליאת הכנסת, וחברי הכנסת החרדיים יצאו במתקפה. חבר הכנסת אורי מקלב תקף במליאת הכנסת: "אתמול היה חוסר בהירות בוועדה המסדרת לגבי הבנת השקפת עולמנו בין איסור גיוס נשים לצבא וקבלת הפטור שגודלי התורה לאורך כל הדורות נדרשו לזה באופן פרטני לבין חובת לימוד התורה לבנים ודחיית השירות הניתן להם".

"עמדתנו היא" הבהיר הח"כ: "שאין דרכה של אישה להילחם ודרכו של הגבר להילחם. בטבע היצירה של האדם אין דרכה של אישה להילחם, ואנחנו שנים רבות ממשיכים את הקביעה הזו שדרכו של האיש להילחם, לא יעזרו כמה אתם תנסו לעמוד כנגד הטבעים שלנו דרכה של אישה היא לא להילחם".

"בחוק זה ישנו נוהג פסול שפוקד יכול להחליט לעצמו את מידת הדתיות - ולכן לא סתם קבעו שמירת שבת אלא בת שלא נוסעת בשבת. - לתת סמכות לאדם שלא מכיר את אורח החיים זהו דבר בעייתי מאוד" הבהיר

עוד סיפר: "היה מקרה של בחורה מילצרה בשבת קודש והפוקד גייס אותה בגלל חוסר הבנה, מלונות שלמים ובתי הארחה רבים מעסקים מלצריות דתיות מאוד בשבת והם בכשרות מהודרת".

מקלב הוסיף ועקץ את מרב מיכאלי: "אני שמח לראות שאפילו שרת התחבורה המקדמת את השוויון המגדרי שנים רבות, גם היא מבינה שיש שוני רב בין הגבר לאישה עד כדי כך שהיא מבקשת להתאים את המיזוג ברכבת ישראל לטמפרטורה המתאימה לנשים. - אם הם היו מבינים כי תפקידה של האישה לא בצבא לא היו מביאים את החוק הזה".

גיוס בנות צה"ל אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד