י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הלוויה - מחר

תוקם ועדת חקירה בעקבות מותו הפתאומי של מפקד חטיבת הנח"ל

צה"ל הודיע כי יקים ועדת חקירה לנסיבות מותו מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל, שנפטר באופן פתאומי במהלך אימון בסוף השבוע | בראש הועדה קצין רפואה בכיר והיא תבחן גם את נושא הטיפול הרפואי המונע באירועים מסוג זה | אסמן יובא מחר למנוחות

תוקם ועדת חקירה בעקבות מותו הפתאומי של מפקד חטיבת הנח"ל
אל"מ שרון אסמן ז"ל צילום: דובר צה"ל

בעקבות פטירתו הפתאומית של מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל, צה"ל צפוי להקים וועדת חקירה רפואית שתחקור את נסיבות המוות. הוועדה תחקור את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של מפקד של החטיבה.

בראש הועדה יעמוד קצין רפואה בכיר, המומחה בתחום הרלוונטי. בצה"ל מציינים כי הוועדה תבחן נושאים רפואיים רחבים באשר לאירוע זה ובתוכם השימוש במכשירי החייאה ובטיפול הרפואי המונע.

בתוך כך, אלוף משנה שרון אסמן ז"ל יובא מחר למנוחות בבית העלמין הצבאי בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. במסע הלוויה שיערך בשעה 16:00 צפויים להשתתף צמרת צה"ל ובכירי המדינה.

כזכור, לאחר שהתמוטט במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ, נקבע  מותו של שרון אסמן ז"ל. אסמן, נכנס לתפקיד כמפקד החטיבה שלושה ימים בלבד לפני מותו הפתאומי.

אלוף-משנה אסמן, בן 42, הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. לאחר שהתמוטט, צוות רפואי ביצע בו החייאה ובסופה נקבע מותו של הקצין. אסמן ז"ל שירת בצה"ל כ-25 שנה, בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה.

הוא השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד 'שחם' בחטיבת הנח"ל במבצע 'צוק איתן', במהלכו נפצע וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, שירת כמח״ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון.

כנהוג, נפתחה חקירת המשטרה הצבאית ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד החטיבה היוצא, אל"ם ישראל שומר, חזר לפקד על חטיבת הנח"ל. 

 

שרון אסמן ועדת חקירה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד