י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקרב על ה'שלישי'

בשבת בליז'ענסק: הרבי ביקש מחילה מהליטאים

האדמו"ר מזווהעיל ארה"ב ששבת בליז'נסק יחד עם עשרות חסידיו, ביקש להתנצל אחרי התפילה בפני קבוצה אחרת ששבתה במקום. מדוע התנצל הרבי? וכיצד הגיבו הליטאים? 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

בשבת בליז'ענסק: הרבי ביקש מחילה מהליטאים
הרבי מזוועהיל ארה"ב בערב שבת בציון צילום: באדיבות המצלם

בשבת קודש פרשת פנחס שבתו בליז'ענסק קהל חסידי זוהעיל ארצות הברית בראשות האדמו"ר שליט"א הנוהג לנסוע אחת לשנה לשבת בסמוך לציון הקדוש של רבי אלימלך זיע"א.

אלא שהשנה הגיעו לשבת קבוצה נוספת של חבורת 'אש קודש', שעל ידי מוסדות הקירוב 'כנסת ישראל' בארה"ק. בני החבורה, שחלקם ליטאים, ביקשו לכבד את ראש החבורה בעליית שלישי הנחשבת לעלייה החשובה ביותר אצל הליטאים. הם רכשו את העלייה בסכום גדול, אך כשהגיעו לשלישי, החלו לחשים סביב הבימה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בני החבורה הליטאית ניגשו לברר במה העניין, ומדוע ראש החבורה שלהם לא מקבל את העלייה שנרכשה כדין. התברר, כי חסידי זוועיהל רכשו עבור הרבי את עליית שישי ועבור בנו את עליית שביעי. אך כידוע נהוג שלא לעלות לתורה אב ובנו אחד אחרי השני. החסידים שמו לב לתקלה רק אחרי שכבר החלו בקריאת התורה, והם ביקשו כעת להחליף את העליות. כלומר, שהליטאים שרכשו את שלישי יקבלו את שביעי, ובנו של הרבי יקבל שלישי.

מה שהם לא ידעו, שעליית שלישי היא החשובה ביותר עבור הליטאים, ולא לחינם הם רכשו דווקא אותה. אבל אחרי שהרוחות סערו מעט ליד הבימה, ובקריאת התורה נתקעה, וויתרו הליטאים עבור חסידי זוועהיל, ובנו של הרבי עלה לשלישי.

בכל שעת הוויכוח, הרבי עמד במקומו, ראשו טמון בחומש והוא אינו שם למתרחש. אחרי התפילה הגיעו הדברים לאוזנו של הרבי, והוא נחרד. הוא מיהר לבימה ודפק עליה. הס הושלך בהיכל התפילה הסמוך לציונו של רבי אלימלך מליז'נסק. כולם נחרדו לשמוע מה רוצה הרבי לומר.

"שמעתי על מה שקרה בקריאת התורה" פתח הרבי, "ואני מבקש סליחה ומחילה. אני יודע שאצל הליטאים העלייה של שלישי היא החשובה ביותר, אבל כמה מהחסידים לא ידעו, ולכן הם ביקשו להחליף ולקבל אותה במקום שביעי. אם הייתי יודע ממה שקרה, לא הייתי מסכים לזה. אני שוב מתחנן שתסלחו לנו, שלא תהיה קפידא חס וחלילה".

בני חבורת אש קודש הליטאית נדהמו מדבריו של הרבי. על אתר נענו שהם סלחו ומחלו עוד קודם לכן, וההיפך, זכו לקיים מצוות אהבת ישראל, כפי שהדגיש רבי אלימלך שוב ושוב כל חייו.

 

ליז'ענסק חסידות זוועהיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד