ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הבניין לא יציב

מתכוננים לפיצוץ: הדיירים מתחננים לחזור לביקור אחרון

הדיירים שניצלו מקריסת הבניין בפלורידה רוצים לחזור לקחת חפצים שנשארו בחלק הבניין שעדיין עומד על תילו אך הרשויות אוסרות בעדם מחשש לקריסה | וגם: 'אתגר הקורונה' איתו מתמודדים המחלצים ומי יטול חלק בהריסת הבניין שנותר עומד

מתכוננים לפיצוץ: הדיירים מתחננים לחזור לביקור אחרון
אסון הקריסה במיאמי, פלורידה צילום: Miami Dade Fire Rescue

הדיירים שניצלו רוצים לחזור לקחת חפצים שנשארו בבית, הרשויות אוסרות מחשש לקריסה: מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, אמר במהלך מסיבת העיתונאים בשבת כי הם לא נותנים לאנשים שברחו לחזור ולקחת את רכושם לפני ההריסה של החלק השני של הבניין שקרס במיאמי.

"בסופו של יום, הבניין הזה לא בטוח מכדי לאפשר לאנשים לחזור פנימה" אמר דה סאנטיס מושל פלורידה. "אני יודע שיש הרבה אנשים שהצליחו לצאת, למרבה המזל, ואני יודע שיש להם דברים שם. אנחנו מאוד רגישים לזה. אבל אני לא חושב שיש דרך שאפשר לתת למישהו לחזור לבניין בהתחשב בצורה שהוא נמצא עכשיו".

חברת Controlled Demolition (קונטרולד דמוליישן) פרסמה באתר האינטרנט שלה כי "הרסה אלפי מבנים בשש יבשות באמצעות חומרי נפץ", וכי היא החברה שתהרוס את החלק השני של הבניין.

נכון לעכשיו, כוחות ההצלה אינם יכולים לעלות מעל הקומה הראשונה של החלק שנשאר מכיוון שהבניין לא יציב, אמר מפקד הכבאות קומינסקי. בתוך כך עדיין נעדרים 124 בני אדם ומספר ההרוגים הרשמי עומד כעת על 24, כך אמרה ראש עיריית מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, במהלך מסיבת עיתונאים בשבת בבוקר.

בעוד צוותי החילוץ ממשיכים לחפש קורבנות ולנפות פסולת בניין כדי למצוא חפצי ערך של הקורבנות, כמו תכשיטים או מכשירים אלקטרוניים, כדי להחזיר למשפחות, הם עומדים בפני אתגר נוסף, 'קורונה'. שישה אנשי צוות מכוחות ההצלה של פלורידה נבדקו ונמצאו חיוביים, כך אמר ראש מערך הכיבוי במיאמי-דייד, אלן קומינסקי, הצוות עזב את האתר. יותר מ-420 אנשי צוות חיפוש והצלה בפלורידה נבדקו וכולם היו שליליים, למעט שישה, אמר קומינסקי.

בתוך כך "מיאמי הראלד" דיווח יומיים לפני שהמגדל התמוטט, קבלן שיפוצים שביקר בבניין נבהל ממצבו של חדר הציוד של הבניין, הקבלן שהיה בבניין כדי לתמחר שיקום ושיפוץ בבניין, אמר לעיתון כי הוא ראה "מים עומדים בכל רחבי החניון" לדבריו, "הריכוז הגדול ביותר של מים היה ממש מתחת לסיפון הבריכה של הבניין". לדבריו, הוא שאל איש צוות בבניין על הבעיות שזיהה, והוא אמר לו כי "יש בעיה בנושא האיטום".

עדיין לא נקבע באופן רשמי מה גרם לבניין בן 40 שנה להתמוטט, מהנדסי מבנים, פקידי כיבוי ומשטרת מחוז מיאמי-דייד יחקרו את ההתמוטטות לאחר סיום החיפוש וההצלה. בינתיים ראש העיר דניאלה לוין קאווה הודיעה ביום שבת כי הורתה לבצע ביקורת תוך 30 יום על כל הבניינים בני 40 ומעלה במחוז.

אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד