כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מתנהלת כמו דיקטטורית"

משבר חריף בעיריית בית שמש: חברי הקואליציה החרדים פוטרו

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך, פיטרה הבוקר את סגני ראש העיר וחברי הקואליציה מתפקידיהם, לאחר שלטענתה "פגעו בהתפתחות העיר" | בכיר ב'דגל': "מתנהלת בצורה של דיקטטורית ולא סופרת אף אחד" | בסביבת בלוך מנסים להרגיע: "יש עוד זמן, הקואליציה תורכב מחדש"

משבר חריף בעיריית בית שמש: חברי הקואליציה החרדים פוטרו
עיריית בית שמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגני ראש עיריית בית שמש וחברי הקואליציה מטעם מפלגות 'דגל התורה', 'אגודת ישראל' ו'הליכוד' פוטרו היום (ראשון) מתפקידיהם בעירייה, זאת בשל משבר שפרץ בתוך הקואליציה העירונית, כך הודיעה הבוקר ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך.

בלוך הגדירה את המהלך כ"ביטול האצלת סמכויות למספר חברי מועצה", אך גורמים בעירייה טוענים כי מדובר בהחלטה חסרת תקדים שתוביל להתפרקות סופית של הקואליציה. הרקע להחלטה של ראש העירייה, הוא משבר אמון חריף שפרץ בין הצדדים. במהלך ישיבות המועצה שהתקיימו בימים האחרונים הצביעו חברי המועצה נגד תקציבים וחוקי עזר שניסתה להעביר ראש העירייה.

גורמים בעירייה אמרו הבוקר כי בשל ההחלטה של ראש העירייה צפויים כל חברי הקואליציה להתפטר היום מתפקידיהם. בשעות הקרובות יכנסו חברי המועצה מסיבת עיתונאים שבה יודיעו על צעדיהם.

"בסופו של דבר, היא מתנהלת בצורה של דיקטטורית ולא סופרת אף אחד", אומר בכיר ב'דגל התורה' בבית שמש. "היא מסכמת סיכומים ומשקרת בלי הפסקה, יש גבול. כמה אפשר לדבר עם בן אדם והוא משקר שוב ושוב".

יחד עם זאת, בכיר בסביבתה של בלוך מנסה לצנן מעט את הסערה. "אפשר להרגיע את הרוחות", הוא אומר. "רק לפני חודש עבר תקציב 2021, כך שיש עוד לפחות שנה עד למועד האחרון לתקציב הבא, בזמן הזה הקואליציה תורכב מחדש. דבר אחד בטוח - זה מהלך מתבקש, במצב הקיים כך או כך לא ניתן היה לנהל עיר".

הבוקר, עם ההודעה על פיטוריהם של חברי הקואליציה, אמרה בלוך: "מתוך אחריות לעתיד העיר ותושביה, אני לא יכולה לאפשר המשך פגיעה בעיר על ידי מי שיש להם סמכות ואין להם אחריות. מציאות בה סגני ראש העיר וחברי מועצה פוגעים באלפי תלמידי העיר ומונעים מהם כיתות לימוד, הן בעיר הוותיקה, ברמה ד' ובנווה שמיר, היא חסרת אחריות"

"מציאות בה חברי מועצה לא מאפשרים עבודה תקינה לאגפי העירייה לא מקובלת עליי. תפיסת הטוב המשותף תמשיך להוביל אותי אבל עם שותפי אמת ולא לצד חברי קואליציה המתנהלים כאופוזיציה", הוסיפה ראש העירייה.

במכתב לחברי המועצה האשימה בלוך את המפוטרים כי גרמו לפגיעה בהתפתחות העיר בית שמש. "בית שמש היא עיר של קהילות המבקשות לקיים את הזכות לחיים בכבוד קהילה לצד רעותה" כתבה לחברי המועצה. "מיום כניסתי לתפקיד ראש העירייה ביקשתי להניח במרכז השיח של נבחרי העיר את סוגיית הטוב המשותף והאחריות המשותפת לעתידה של העיר".

"מתוך ראייה משותפת ותפיסת העתיד של העיר בית שמש הפקדתי בידיך סמכויות שונות. תכלית הפקדת הסמכויות הייתה לשם חיזוק ופיתוח העיר בית שמש בתחומים שונים" כתבה. "באחרונה" הטיחה בלוך בחברי המועצה, "במספר נסיבות, בחרת לנהוג באופן הפוגע פגיעה אנושה ביעדים אלו, פגיעה שיש בה כדי לפגוע בהתפתחות העיר בית שמש".

"החלטה זו קיבלתי בלב כבד ומתוך אחריות לעתידה של העיר בית שמש", מסיימת בלוך את מכתבה. "אני ממשיכה לראות בדרך השותפות ורעיון הטוב המשותף כתפיסת עולמי בניהול העיר. דלתי פתוחה ואזני קשובה למבקשים ליטול בה חלק מתוך כוונת אמת".

בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד