י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הוסתר מן הציבור

אולמרט מתגונן: "שרה נתניהו אושפזה על רקע נפשי"

ראש הממשלה לשעבר אולמרט הגיש כתב הגנה על התביעה שנתניהו הגיש נגדו לאחר שתקף את משפחתו בראיון לתקשורת. אולמרט העלה האשמות חמורות וקשות הנוגעות לגברת שרה נתניהו ואף ניסה לערער על החוקיות של כתב התביעה

אולמרט מתגונן: "שרה נתניהו אושפזה על רקע נפשי"
בנימין נתניהו/אהוד אולמרט צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיש הבוקר (ראשון) כתב הגנה לבית המשפט על התביעה שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, לאחר שהראשון תקף אותו ואת משפחתו בחריפות בראיון לתקשורת.

אולמרט מנסה בהתחלה לפורר את כתב התביעה באמצעות טענות על חוקיות התביעה כאשר הוא טוען בכתב ההגנה באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ, כי הבקשה של נתניהו בכתב התביעה לפרסום התנצלות פומבית, אינה מקובלת לפי חוק לשון הרע. לכן הוא דורש לסלק את התביעה להתנצלות על הסף, ואם לא, להעבירה לבית המשפט המחוזי.

כמו כן הוא מציין כי, בניגוד לדין, בכותרת כתב התביעה לא ציין אף אחד מן התובעים - "הידועים כמי שאינם נוהגים לשלם כספים מכיסיהם הפרטי" - את כתובת מגוריו הפרטית. לדבריו, יש לצוות על כל אחד מן התובעים לתת ערובה, לשם הבטחת הוצאות הנתבע בתביעה זו. אולמרט מבקש מבית המשפט לתקן, לאלתר, את הפגם הזה שבכתב התביעה.

ראש הממשלה לשעבר הציג טענות קשות בנוגע למצבם הנפשי של בני משפחת נתניהו, וטוען כי הגברת נתניהו עברה טיפולי נפש במוסדות רפואיים שונים.

אולמרט האשים בחריפות את שרה נתניהו, כמי שגרמה לתווית השלילית של משפחת נתניהו: "גם גברת נתניהו לא טמנה ידה בצלחת, ותרמה רבות לדעתו הנחרצת של הנתבע, כפי שבאה לידי ביטוי בדבריו", צוין בכתב ההגנה.

אולמרט טען שידוע לו "כי גברת נתניהו עברה טיפולי נפש, במוסדות רפואיים שונים, בישראל ובחו"ל – ויכול שאפילו בסמוך לפני הגשת כתב הגנה זה – כי הדבר הוסתר מן הציבור, וכי הציבור אף הוטעה להאמין, שבעת שגברת נתניהו שהתה באותם מוסדות רפואיים, היא שהתה, למעשה, במקומות אחרים ועברה חוויות אחרות".

הוא הוסיף לטעון כי אחד הטיעונים המרכזיים לסגור את תיק המעונות, היה כי "התנהגותה החריגה הגיעה עד כדי צרחות, איומים, השלכת חפצים ותקיפה פיסית ואלימה של עובדים במעון ראש הממשלה – לוקה במחלת נפש".

אולמרט טען גם כי מדובר בכתב תביעה על "זוטי דברים", שהוא האמין באמתות הדברים שפורסמו על ידו, וכי הוא לא התכוון לפגוע במשפחת נתניהו, בוודאי לא במידה גדולה.

כזכור, לפני כחודשיים דווח כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין ל'דמוקרט TV' ותקף את משפחת נתניהו. בדבריו אמר: "מה שלא בר שיקום זה מחלת הנפש של ראש הממשלה ושל אשתו ושל בנו. זה לא בר שיקום והדרך היחידה לשקם את המדינה זה להכניס אותם... אגב, בתנאים רגילים, כל רופא פסיכיאטרי שיש לו מצפון, ואני מוכן להפגיש אותך עם לא מעט מדינאים שהיו אומרים שצריכים להוציא צו אשפוז גם לו, גם לה וגם לבן וכולי... הם אנשים חולים".

עורך הדין יוסי כהן הגיש בשם מיוצגיו, בני משפחת נתניהו, דרישה לפרסום התנצלות והכחשה תוך שבוע, לצד פיצוי בסך של לא פחות ממיליון שקלים. במכתבו מבהיר כהן כי באם מר אולמרט לא יפעל כנדרש, הוא יתבע תביעת לשון הרע.

"קשה להפריז בחומרת הנבזות, הרשעות והזדון שבדבריך, הכוללים בכוונת מכוון הכפשות חמורות ביותר שנועדו להשפיל את מרשיי, לבזותם, לעשותם מטרה ללעג ולבוז בעיני הציבור ולפגוע במשרותיהם ובמשלח ידם, באופן העולה כדי לשון הרע ובניגוד להוראות חוק איסור לשון הרע" נכתב במכתבו של עורך הדין.

"לא למותר לציין שמדובר בכזבים שפלים ומכוערים ביותר, שבינם ולבין המציאות אין דבר. רק אדם החדור שנאה מעוורת וחסר כל מעצורים מסוגל לכתוב דברי בלע כה חמורים וכה פוגעניים, שבינם ולבין המציאות אין דבר. ללא ספק מדובר בחציית גבולות מכוערת ומסוכנת מאין כמותה, הנובעת כנראה ממצוקותיך הנפשיות ואין יאה לענייננו מהפתגם 'טול קורה מבין עיניך'" הוסיף עורך הדין לתקוף.

אולמרט נתניהו שרה נתניהו תביעה הגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד