ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
'לא צריך GPS להגיע לבורו פארק'

"חבר ישן": הבחירות בניו יורק כנראה כבר הוכרעו, והחרדים מרוצים

במידה ולא יתרחש שינוי דרמטי, צפוי אריק אדאמס להיבחר לתפקיד ראש עיריית ניו יורק בבחירות שיתקיימו בעוד מספר חודשים, לאחר שהצליח להגיע למקום הראשון בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית | "אני לא צריך ג'י פי אס כדי להגיע לבורו פארק", אמר אדאמס, קצין משטרה בכיר בעברו, לתושבים החרדים מחוץ לשטיבלאך המרכזיים בשכונה | רבים בקהילות החרדיות כבר חוגגים את נצחונו: "הוא הבן אדם הנכון. היחיד שיצליח לשמור על הסוגיות החשובות לציבור החרדי"

 "חבר ישן": הבחירות בניו יורק כנראה כבר הוכרעו, והחרדים מרוצים
אריק אדאמס ובן ברבר צילום: באדיבות המצלם

בעוד כחמישה חודשים צפויות להיערך הבחירות הסופיות לראשות עיריית ניו יורק, אך לפני כשבועיים, כך נראה, כבר נפלה ההכרעה. "הוא הבן אדם הנכון לתושב החרדי בניו יורק", אומר ר' בנימין (בן) ברבר, מהעסקנים המוכרים בשכונת בורו פארק שבברוקלין, מקורבו של אדאמס.

המועמד המוביל בבחירות, אריק אדאמס, זכה במקום הראשון בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לראשות העיר, וכך בעצם הפך כמעט בוודאות לראש העיר הבא של "התפוח הגדול". מי שיכולים כבר לחגוג אלו החרדים, שחששו מבחירתו של ראש עיר שאינו מכיר דיו את הציבור ואת צרכיו.

"אין מישהו רציני שמתמודד נגדו, כך שסביר להניח שהוא יהיה ראש העיר הבא", אומר בן ברבר בשיחה 'בחדרי חרדים', יממה לאחר זכייתו של אדאמס. "גם המתמודדים האחרים מבינים את המצב וחלקם כבר שוקלים לפרוש מהמירוץ".


אדאמס עם ילדים חרדים בברוקלין//צילום: Yeshiva world news

אם לא יתרחש שינוי דרמטי, יהפוך אדאמס בחודש נובמבר לראש עיריית ניו יורק, העיר עם מספר היהודים הגדול ביותר בעולם. מטבע הדברים, הבחירות המקומיות העסיקו ועדיין מעסיקות לא מעט את הקהילות החרדיות שסבלו מעלייה בתקריות האנטישמיות בתקופת מבצע 'שומר החומות'.

לפני כשבוע, הגיע אדאמס כשכיפה לראשו לשכונת בורו פארק החרדית ואף ביקר בשטיבלאך 'שומרי שבת' המפורסמים, שם התקבל בחיבוק חם על ידי המתפללים. אדאמס שוחח עם התושבים והבטיח להם להמשיך ולשמור על הקשר הקרוב.


אדאמס וברבר מחוץ לשטיבלאך 'שומרי שבת'//צילום: Yeshiva world news

"כל אחד פה יודע מי היה לצידו של ארגון 'השומרים' כשאנטישמיות הרימה ראש, אמר אדאמס כשסביבו מתאספים עוד ועוד מתפללים. "גם הישיבות ידעו תמיד להיכן לפנות. אני לא חבר חדש, אלא חבר ישן. אני לא צריך ג'י פי אס כדי להגיע לבורו פארק. אני מכיר היטב את השכונה ואת התושבים בה". בן ברבר שהתלווה לאדאמס, אמר לנוכחים: "אם אם אריק אדאמס לא היה קיים, היינו צריכים לייצר אחד כזה".

"אני מכיר את אריק אדאמס כבר עשרים שנה, עוד לפני הבר מצווה שלו", אומר ברבר. "אני יודע שהוא הבן אדם הנכון ביותר לציבור החרדי". ברבר מסביר שהקשר עם ראש העיר הנבחר חשוב גם לטובת נושא הביטחון: "אנחנו צריכים מישהו שישמור עלינו. כאיש משטרה הוא ידע להפעיל את הכוחות להשרות תחושת ביטחון על התושבים היהודים".


אדאמס בקברו של הרבי מליובאוויטש//Yeshiva world news

הדעות בקהילה החרדית בניו יורק היו חלוקות, כאשר זרמים מסוימים נטו לתמוך במועמד אנדרו יאנג, שהצליח להגיע למקום הרביעי בלבד בבחירות המקדימות.

אדאמס, שמכהן כיום כנשיא רובע ברוקלין בניו יורק, שימש בעבר בלל תפקידים ציבוריים, ביניהם כקצין בכיר במשטרה המקומית.  "הוא היחיד עם ניסיון, שיכול לנהל את העיר", טוען בן ברבר." אדאמס עזר לא מעט בעבר לארגוני החירום והצלה החרדים בניו יורק".

 

 

 

ראש עיריית ניו יורק בחירות אריק אדאמס בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד