ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תאונה קטלנית

לפחות 17 הרוגים בתאונת מטוס של חיל האוויר הפיליפיני

מטוס צבאי של הפיליפינים ועליו 92 נוסעים, התרסק בדרום הפיליפינים | לפחות 40 בני אדם חולצו ומטופלים בבית חולים צבאי בג'ולו | 17 גופות נמצאו במהלך מאמצי החילוץ

לפחות 17 הרוגים בתאונת מטוס של חיל האוויר הפיליפיני
מטוס צבאי C 130 שהתרסק צילום: Pixabay

לפחות 17 בני אדם נהרגו לאחר שמטוס חיל האוויר הפיליפיני התרסק בדרום הפיליפינים ביום ראשון, מבצע חילוץ והצלה נמשך גם בשעות אלו

המטוס הצבאי C-130 העביר כוחות מקגאיאן דה אורו, במינדנאו, למחוז סולו כאשר החמיץ את המסלול באי ג'ולו, כך דיווחה רשת CNN שלוחה בפיליפינים, הרשת ציטטה את מפקד הכוחות של צבא פיליפינים, סיריליטו סובג'אנה. "המחלצים נמצאים באתר עכשיו. אנו מתפללים שנוכל להציל חיים נוספים" אמר סובג'אנה. "זה מאוד מצער, המטוס החמיץ את המסלול והוא ניסה להחזיר את המטוס למסלול אך נכשל והתרסק".

המטוס התרסק לכפר פטיקול הסמוך, כך על פי תחנת טלוויזיה מקומית שדיווחה על המטוס הבוער ועשן סמיך מתנשא מעל הכפר.

סובג'אנה אמר כי לפחות 40 בני אדם חולצו ומטופלים בבית חולים צבאי בג'ולו. במטוס היו 92 אנשי צוות, כולל שלושה טייסים וחמישה אנשי צוות. השאר היו אנשי צבא, כך אמר שר הביטחון של הפיליפינים, דלפין לורנזנה.

לפי הדיווחים, לפחות 17 גופות נמצאו במהלך מאמצי החילוץ. כוחות כיבוי צבאיים ואזרחיים פעלו לכבוי האש ופעולות החילוץ מתמקדות בנסיון למצוא ניצולים מאתר ההתרסקות.

ההתרסקות אירעה בשעה 11:30 בבוקר שעון מקומי ביום ראשון, שעה 06:30 שעון ישראל. דובר הצבא, אדגרד ארוואלו, אמר כי אין שום אינדיקציה של תקיפה על המטוס, אך חקירת התאונה לא החלה והמאמצים כרגע מתמקדים בחילוץ ובטיפול.

פיליפינים התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד